افغانستانتیتر یک

پنج عضو گروه طالبان به شمول انجنیر ماین‌ساز این گروه در دایکندی بازداشت شدند

مقام‌های محلی در ولایت دایکندی از بازداشت پنج عضو کلیدی گروه طالبان توسط نیروهای ریاست امنیت ملی این ولایت خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رشد، محمدعلی ارزگانی، معاون مالی و اداری ولایت دایکندی می گوید که این پنج عضو گروه طالبان روز گذشته سه‌شنبه، بیست‌ویکم دلو در منطقه تمزان از مربوطات ولسوالی پاتو این ولایت طی یک عملیات اوپراتیفی نیروهای امنیت ملی این ولایت بازداشت شده‌اند.

معاون والی دایکندی افزود که دو تن از این بازداشت شده‌ها انجنیران ماین‌ساز هستند و یکی دیگر آنها نفوذی طالبان در منطقه بوده که در انتقال و کارگذاری ماین با این گروه همکاری داشته است.

طبق معلومات آقای ارزگانی، این افراد در ترور آمر جنایی ولسوالی کجران، به قتل رساندن یک سرباز پولیس و سرپرست ریاست ارکان قطعه فرماندهی پولیس، خلع سلاح پولیس محلی کجران و همینطور تخریب یک عراده رنجر نیروهای امنیتی و انتقال و جابه‌جایی ده‌ها حلقه ماین در مسیر نیروهای امنیتی دست داشته‌اند.

به گفته‌ی ارزگانی، این پنج نفر نه تنها در ولسوالی‌های پاتو و کجران، بلکه در انتقال ماین به ولسوالی ناوه‌میش دایکندی نیز فعالیت می‌کردند. وی افزود که افراد بازداشت شده به زودی به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

از نزد این افراد ۹ میل کلاشینکوف، یک میل M-16، دو میل پیکا، یک میل راکت و شش قبضه تفنگچه نیز به دست نیروهای امنیتی آمده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن