اخبار کوتاهجهان

پوتین به هنرپیشه‌ی مشهور امریکایی، تابعیت روسی داد

 

قصر ریاست جمهوری روسیه، کریملین، اعلام کرده است که کشورش به استیون سیگال، هنرپیشه‌ی مشهور سینمای امریکا تابعیت روسی داده است.

به گزارش رشد، سخنگوی ولادمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه گفته است که مشهور بودن سیگال به صفت یک هنر پیشه و احساس گرم او نسبت به روسیه سبب شده است تا او تابعیت روسی را کسب کند.

استیون سیگال ۶۴ ساله بارها علاقه‌ی خود را به ولادیمیر پوتین ابراز کرده بود؛ او همچنین رابطه‌ی صمیمی با پوتین دارد و یکی از دوستان نزدیک رییس جمهوری روسیه محسوب می شود.

این بازیگر امریکایی علاقه خود به روسیه را به دلیل ریشه های خانوادگی می داند؛ مادر بزرگ استیون سیگال اهل روسیه بود و در شهر «ولادی وستوک» زندگی می کرد.

این بازیگر امریکایی سفرهای زیادی به آن کشور داشته است و در پروژه‌های اقتصادی و هنری گوناگونی در روسیه مشارکت دارد.

استیون سیگال که در دهه های ۸۰ و ۹۰ میلادی با بازی در فیلم‌های حادثه‌ای و رزمی در اوج شهرت بود، چند سالی است که از فهرست هنرمندان پولساز هالیوود خارج شده است و در اثر‌های کم اهمیتی بازی می کند.

این نخستین بار نیست که پوتین به هنرمندان مشهور جهان تابعیت روسی می‌دهد؛ پیش از این نیز او به جونز، قهرمان مشت‌زنی امریکا، ژیرار دیپاردیی، هنرمند فرانوسی، ژرارد دپاردیو و بازیگر مشهور فرانسوی تابیعیت آن کشور را داده بود.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن