افغانستانتیتر یک

پوتین: پول‌های منجمد شده افغانستان باید عاجل آزاد شود

ولادیمیر پوتین؛ ‏رییس‌ جمهوری روسیه گفته است که برای مبارزه با بحران انسانی، خرید تجهیزات پزشکی، دوا و پشتیبانی از کودکان در افغانستان، پول‌های منجمد شده افغانستان باید هر چه زودتر آزاد شود.

او در انجمن سرمایه‌گذاری مسکو گفته که طالبان از پول‌های مسدود شده برای خرید اسلحه استفاده نمی‌کنند، چرا که به ارزش میلیاردها دالر اسلحه برای طالبان باقی مانده است.

او همچنین وضعیت کنونی افغانستان را «بسیار دشوار» خواند.

موضع گیری ولادیمیر پوتین؛ رئیس جمهوری روسیه درباره لزوم آزادی پول های منجمد شده افغانستان از سوی امریکا در حالی صورت می ‌گیرد که هیات بلندپایه طالبان به رهبری مولوی امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت امور خارجه هم اکنون در دوحه پایتخت قطر به سر می ‌برد و در حال مذاکرات جدی با امریکایی ‌ها به منظور دستیابی به این هدف است.

به این ترتیب با توجه به روابط پیچیده ای که میان طالبان و روسیه وجود دارد به نظر نمی رسد که درخواست آقای پوتین برای آزادی پول های منجمد شده افغانستان بدون پیشنهاد طالبان به مسکو به منظور ابراز این موضع‌ در زمان کنونی صورت گرفته باشد. این به معنای آن است که طالبان از همه اهرم‌ هایی که در اختیار دارند برای دستیابی به هدف بزرگ شان یعنی دسترسی به میلیاردها دالر از دارایی ‌های مسدود شده افغانستان استفاده می کنند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن