برگزیده های سایتجهان

پولیس ترکیه برای مقابله با حوادث احتمالی در روز جهانی کارگر آمادگی اتخاذ کرد

پولیس ترکیه برای مقابله با حوادث احتمالی و تظاهرات غیر قانونی در روز جهانی کارگر امروز (یکشنبه) در شهر استانبول و دیگر شهرهای ترکیه به حالت آماده باش درآمده است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ رسانه های ترکیه دقایقی پیش از دستگیری ۴ عضو گروه تروریستی داعش در انقره که گفته شده است، قصد عملیات انتحاری داشتند، خبر دادند.

شهرداری شهر آدانا در جنوب ترکیه نیز اعلام کرد که به دلیل دریافت گزارشی مبنی بر احتمال عملیات انتحاری برگزاری مراسم روز کارگر در این شهر ممنوع شده است.

مقام ولایت استانبول اعلام کرد که حدود ۲۵ هزار نیروی پولیس برای برقراری امنیت و مقابله با اغتشاشات احتمالی در این شهر بسیج شده‌اند.

مراسم روز جهانی کارگر در ترکیه سال هاست که به صحنه تظاهرات ضد دولتی و زد و خورد پولیس و معترضان تبدیل می شود.

امسال نیز مقام ولایت استانبول به برگزاری مراسم روز کارگر در میدان تقسیم (یکی از نمادهای تظاهرات ضد دولتی) این شهر اجازه نداده است.

در استانبول به سندیکاهای کارگری اجازه داده شده که مراسم خود را در منطقه (باکر کوی) ده‌ها کیلومتر دورتر از میدان تقسیم برگزار کنند.

از صبح امروز تعداد زیادی از خیابان ها و جاده‌های منتهی به میدان تقسیم استانبول مسدود شده است.

ایستگاه متروی میدان تقسیم نیز امروز به طور کامل بسته خواهد بود.

در مراسم روز کارگر سال گذشته، پولیس ترکیه از موترهای آبپاش و گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان در استانبول استفاده کرد و بیش از یک صد نفر نیز بازداشت شدند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن