افغانستانبرگزیده های سایت

پولیس ملی از توانمندی های بالایی برخوردار شده است

جلسه گزارش دهی سالانه وزارت امور داخله کشور برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ نورالحق علومی وزیر امور داخله در جریان این جلسه گفت که در یک سال اخیر این وزارت در عرصه های مختلف دست آورد های قابل ملاحظه یی داشته و نیروهای پولیس ملی به توانایی ها و ظرفیت های بهتر دست یافته اند.

وزیر امور داخله تصریح کرد که در یک سال اخیر نیروهای پولیس ملی از ظرفیت و توانمندی بالایی در امر اجرای ماموریت های ملی خود برخوردار شده و می توانند به گونه مستقلانه با تروریزم و دهشت افگنی مبارزه نموده و در عرصه ارایه خدمات عامه به مردم افغانستان نیز پیشرفت های قابل ملاحظه یی داشته اند.

وی، با اشاره به پیشرفت ها در بخش توزیع پاسپورت و ساده سازی روند های توزیع اسناد به متقاضایان، افزود که ایجاد سهولت های بیشتر به مردم در امر دریافت خدمات عامه دولتی، یکی از اولویت های کاری رهبری وزارت امور داخله بوده و در این راستا نیز در یک سال اخیر پشرفت های چشم گیری به وقوع پیوسته است که یکی از نمونه های آن توزیع فورمه های آنلاین برای متقاضایان پاسپورت می باشد.

وزیر امور داخله، ضمن مهم خواندن جلسه گزارش دهی سالانه، گفت که ایجاد شفافیت، حساب دهی و ارایه گزارش های دقیق و کاربردی از چگونگی پیشرفت امور در بخش های مختلف وزارت امور داخله، باید به عنوان یک اصل پذیرفته شده مورد استفاده قرار گرفته و به نتایج ملموسی در امر بهبود حکومت داری در کشور منجر شود.

همچنان، محمد ایوب سالنگی معین ارشد وزارت امور داخله، ضمن ارایه گزارش معینیت ارشد امور امنیتی در رابطه به تحقق اولویت ها، پروسه ها و اقدامات آینده این معینیت، گفت که افزایش هماهنگی میان نیروهای امنیتی کشور در اجرای عملیات های مشترک، عمده ترین شاخص پیشرفت ها در عرصه امنیتی در وزارت امور داخله در یک سال اخیر بوده و با انکشافاتی که در این زمینه صورت گرفته، این امیدواری به وجود آمده که میزان کارآیی و موفقیت نیروهای امنیتی به ویژه نیروهای پولیس ملی در آینده بهبود قابل ملاحظه یابد.

معین ارشد امورامنیتی وزارت امور داخله، به پیشرفت های حاصله در بخش بلند رفتن ظرفیت تیم های انجینیری اشاره کرده گفت که هم اکنون نیروهای تعلیم یافته خوبی در این بخش آماده ی کار اند که می تواند در بهبود عملکرد نیروهای عملیاتی و کاهش تلفات این نیروها موثر واقع شود.

در همین حال، جان کمبل قوماندان نیروهای حمایت قاطع در افغانستان، ضمن تمجید از عملکرد نیروهای امنیتی کشور، گفت که این نیروها بیش از هر زمان دیگری توانمند شده و قادر اند که ماموریت های ملی خود را به گونه مستقلانه به انجام برسانند.

در جلسه یاد شده، همچنان،  معینان و رییسان اداره های مختلف وزارت امورداخله، گزارش کاری یک ساله خویش را ارایه نموده و پیرامون برنامه های شش ماهه ی آینده خویش نیز توضیحات ارایه کردند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن