افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یکمصاحبه

پولیس مناطق تحت تصرف دولت را اداره کرده نمی‌تواند

رئیس شورای ولایتی کنر می‌گوید که با موجودیت ۹۵۰۰ نیروی امنیتی در این ولایت، باز هم چالش‌های امنیتی به طور کلی حل نشده است.

محمد صافی رئیس شورای ولایتی کنر در گفتگو با خبرگزاری رشد می‌گوید که پولیس مناطق تحت تصرف دولت را اداره کرده نمی تواند و به همین دلیل چالش‌های امنیتی همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: “زمانیکه قوای ارتش کشور یک ساحه ناامن را از دست مخالفین خارج می سازند، بدبختانه پولیس آنجا را اداره کرده نمی تواند و این مشکل اصلی در این ولایت است”.

رئیس شورای ولایتی کنر گفت: ۱۰ درصد خاک ولسوالی مروره که در دو کیلومتری ولایت موقعیت دارد در دست مخالفین دولت است و گهگاهی هم موجودیت مخالفین برای ولایت تهدید جدی ایجاد می‌کند.

این در حالی است که وحیدالله کلیمزی والی کنر نیز در گفتگو با خبرگزاری رشد گفت که وضعیت امنیتی در این ولایت بهبود یافته است و هیچگونه مشکل امنیتی در این ولایت وجود ندارد.

رئیس شورای ولایتی کنر همچنین، نبود برق و عدم دسترسی شهروندان این ولایت به خدمات صحی را از دیگر چالش‌های جدی در این ولایت عنوان می‌کند.

وی اظهار کرد: خدمات صحی در این ولایت بسیار اندک است و تمام مردم به این خدمات دسترسی ندارند.

آقای صافی علاوه کرد: موسساتی که در این ولایت خدمات صحی را با هماهنگی وزارت صحت عام عرضه می کردند، دیگر کار نمی کنند.

رئیس شورای ولایتی کنر در مورد برق این ولایت نیز چنین گفت:‌ «دولت‌های داود خان و حامد کرزی و حکومت وحدت ملی نیازمندی برق این ولایت را سروی کرده است، ولی تا هنوز مشکل برق حل نشده است».

رئیس شورای ولایتی کنر از سران حکومت وحدت ملی می خواهد که در قسمت زیربنای این ولایت توجه جدی نمایند.

آقای صافی گفت: وصل کردن سرک با ولایت نورستان یکی دیگر از مشکلات این ولایت است که امیدواریم حکومت مرکزی در این زمینه نیز توجه داشته باشند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن