افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

پیروزی مجاهدین نماد همگرایی و وحدت اقوام است

حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان مراسمی را به منظور تجلیل از هشتم ثور سالروز پیروزی مجاهدین افغان در برابر قشون سرخ شوروی، در ولسوالی پغمان شهر کابل برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ استاد ابوالحسین یاسر سرپرست حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان و مشاور رییس جمهور در امور دفاعی و امنیتی که در این مراسم شرکت کرده بود، در گفتگو با خبرگزاری رشد،‌ پیروزی مجاهدین در هشتم ثور را نماد همگرایی و وحدت اقوام مختلف افغانستان عنوان کرد.

وی گفت: جهاد مردم افغانستان به فروپاشی ابرقدرت شرق انجامید و عزت، شجاعت و شهامت مردم افغانستان را به نمایش گذاشت.

استاد یاسر تصریح کرد: جهاد مردم افغانستان الهی بود و ما می توانیم با واکاوی نقاط قوت و برشمردن معایب آن به نسل آینده بفهمانیم که جهاد علیه کمونیست‌ها یک امر مقدس و نشان دهنده عمق اعتقادات ما بود.

ماما ادیب مدسیر یکی از فرماندهان حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان نیز در این مراسم حضور داشت. وی به خبرگزاری رشد گفت که نقش حزب حرکت نسبت به همه احزاب در جهاد برجسته بوده است.

آقای مدسیر که که دیروز به مقبره‌ی شهدای حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان به ولسوالی پغمان شهر کابل رفته بود،‌ گفت: «ما در حالی چهار شهید حزب حرکت را در اینجا دفن کرده‌ایم که در محاصره قوای روس بودیم و از طرفی نیز هیچ کدام از اقارب شهداء حضور نداشتند».

این فرمانده نامدار حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان گفت: حزب حرکت اینجا چهار قرارگاه نظامی داشت و جنگ و مبارزه حزب حرکت لرزه به اندام روس‌ها انداخته بود.

وی علاوه کرد: نقش حزب حرکت در جهاد مردم افغانستان نسبت به همه گروه‌ها و احزاب دیگر جهادی، برجسته بود و تمام هراس دشمن از اعضای این حزب بود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن