تحلیلتیتر یک

پیری‌که میر نه‌شد

بعد از آنی‌که شاه‌حسین به ارگِ ریاستِ جمهوری رفت و معاونِ سخن‌گوی رئیس‌جمهور گردید بازهم کارنامه‌ی قابلِ‌قبولی از خود برجا گذاشت و با مشاورشدن مرتضوی در حوزه‌ی مشاوریتِ فرهنگی رئیس‌جمهور مرتضوی علیرغم تلاش‌های سیستماتیکِ حلقاتِ پیدا و پنهان در پیوند با تخریب وجاهت وشخصیتِ مرتضوی وی در امور محوله‌ی حوزه‌ی مربوطه‌اش شهره‌ی‌شهر است

سید شاه‌حسین مرتضوی؛ یکی از چهره‌های شناخته شده‌ی کار رسانه ای ـ فرهنگی در کشور محسوب می‌شود، کارنامه‌ی مرتضوی در حوزه‌ی خبرنگاری زمانی‌که با مجموعه‌ی هشتِ صبح هم‌کار بود نشان می‌دهد که خود یکی از مبارزانِ  پرو پا قرص علیه فساد لگام گسیخته در کشور بود.

بعد از آنی‌که شاه‌حسین به ارگِ ریاستِ جمهوری رفت و معاونِ سخن‌گوی رئیس‌جمهور گردید بازهم کارنامه‌ی قابلِ‌قبولی از خود برجا گذاشت و با مشاورشدن مرتضوی در حوزه‌ی مشاوریتِ فرهنگی رئیس‌جمهور مرتضوی علیرغم تلاش‌های سیستماتیکِ حلقاتِ پیدا و پنهان در پیوند با تخریب وجاهت وشخصیتِ مرتضوی وی در امور محوله‌ی حوزه‌ی مربوطه‌اش شهره‌ی‌شهر است؛ چنانچه در میان مردم همیشه این اصل نانوشته دهن به دهن می گردد که مرتضوی هرچه بوده بتواند اما یک مفسد هرگز شده نمی‌تواند. آوردنِ نامِ مرتضوی، در فهرستِ حیف و میل کنندگانِ کود ۹۱ بیشتر ماهیتِ ایجاد چالش برای پیشرفت مرتضوی دارد تا یک کار تحقیقی.

بلی؛ مرتضوی، سیدپیری است که جزو میرهای مفسد کشور هرگز نخواهد شد و سرخ‌روی از پسِ هر امتحانی بیرونشده و خواهد شد. چنان‌چه مرتضوی اولین‌کسی بود که در واکنش به‌این فهرست، مواردِ مصرفِ پولِ متذکره را رسانه‌ای ساخت.

آری؛ آن‌که حسابش پاک است، باکی از محاسبه و بازپرس ندارد.

متن فیس بوکی سید شاه حسین مرتضوی:

محض یاد آوری!

۱. از زمانی‌که به حیث معاون سخنگوی رییس جمهور و‌ هم‌چنان به مدت ۹ ماه به حیث‌سرپرست دفتر سخنگوی رییس جمهور و تا حالا که به حیث مشاور فرهنگی انجام وظیفه می‌کنم هیچ مبلغی را تحت نام کرایه خانه، خرج دستر خوان، وجه امتیاز برای مصرف شخصی، بلیط سفر خارجی و… در یافت نکرده ام.

۲. در زمانی‌که به حیث معاون سخنگوی رییس جمهور مقرر شدم، بست من فوق رتبه بود و هنگامی که به حیث مشاور ارشد مقرر شدم هرچند بست خارج رتبه است اما با همان معاش فوق رتبه به وظیفه ادامه دادم.

۳. موتر شخصی ندارم، یک موتر دولتی را استفاده می‌کنم که مصارف آن از سوی حکومت پرداخت می‌شود. زندگی من مثل همه مامورین دولتی متکی به همین معاش دولتی است. من بیش از هر کس درد و رنج مامورین دولتی را درک می‌کنم، مثل همین ماه که هنوز معاش ماه قبل نیامده و فیس مکتب بچه‌ها، کرایه خانه و دیگر مصارف سروقت پرداخت نشده است.

۴. در زمانی‌که در دفتر سخنگوی رییس جمهور بودم، بیش از ۱۶ ساعت کار می‌کردم، هیج نوع امتیاز اضافه کاری نبود و برای یک و نیم سال هیچ رخصتی رسمی نرفتم.

۵. آنچه در گزارش اطلاعات روز آمده مصرف شخصی من نمی‌باشد. بلکه معاش همکاران دفتر مشاور فرهنگی رییس جمهور است.

۶. من فساد را خطرناک‌تر از تروریزم و طالبان می‌دانم، این پدیده ریشه‌های عمیق دارد. برای این پدیده نیاز به مبارزه جدی و همه جانبه است.مطمین هستم که رییس جمهور با تعهد‌ و‌ اراده که دارد علیه این پدیده مقابله خواهد کرد.

۷. گزارش‌های تحقیقی بی‌نهایت مهم است. من و همکارانم در روز نامه ۸صبح این کار را آغاز کرده و بیش از ۵۰ گزارش تحقیقی نشر کردیم، ما با فساد گزینشی و سیاسی رفتار نکردیم، همچنان عینک تیز بین همکاران ما تمام لایه‌ها و زاویه‌ها را بدون گرایش سیاسی و تعلقات قومی زیر ذره‌بین داشت.

لینک کوتاه

https://www.roushd.news/p05r
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن