افغانستانبرگزیده های سایت

پیشرفت های مذاکرات صلح با مردم شریک شود

رییس مجلس نمایندگان می گوید که رهبران حکومت وحدت ملی باید پیشرفت ها در مذاکرات صلح را با مردم و شورای ملی شریک سازند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان در نشست امروز این مجلس گفت که صلح حق مشروع و نیاز مردم است و به همین دلیل رهبران حکومت وحدت ملی باید پیشرفت ها در مذاکرات صلح را به مردم گزارش دهند.

وی افزود: در روند صلح ارزش های ملی و دستاوردهای ۱۴ سال گذشته به هیچ وجه قابل معامله نیست و حکومت با حفظ این دستاوردها مکلف به پیشبرد روند صلح است.

آقای ابراهیمی خاطر نشان ساخت: “امیدواریم با انجام مذاکرات صلح، ثبات دائمی در افغانستان حاکم شود”.

همچنین فکوری بهشتی عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز در مورد مذاکرات صلح گفت که اگر حکومت سیاست های داخلی خود را انسجام ندهد، در روند صلح نیز ناکام خواهد ماند.

آخرین نشست چهار جانبه صلح روز دوشنبه هفته جاری با نظارت امریکا و چین در اسلام آباد پاکستان برگزار شد و قرار است نشست بعدی روز دوشنبه آینده در کابل برگزار گردد.

در همین حال مجلس نمایندگان در نشست امروز خود شش فرمان تقنینی و طرح قانون را تعدیل و تصویب کرد.

نمایندگان مجلس فرامین قانون انرژی هسته ای و آفت کش های زراعتی را با اتفاق آراء و دیگر قوانین را با اکثریت آراء تصویب کردند.

قانون انرژی هسته ای در ۱۱ فصل و ۵۷ ماده به مقاصد استفاده مفید از انرژی هسته ای در عرصه های طبابت، زراعت، صنعت، معادن، و دیگر مقاصد صلح آمیز ترتیب شده است.

همچنین قانون آفت کش های زراعتی نیز در ۶ فصل و ۳۰ ماده به منظور جلوگیری از آفات زراعتی و رشد سطح تولیدات زراعتی تنظیم شده است.

مهم ترین این قوانین، طرح قانون محصول خدمات مخابراتی بود که هم اکنون طی فرمان تقنینی نافذ است و بر اساس این طرح، مردم از کریدت کارت های مبایل های خود مکلف به پرداخت ده درصد مالیات می باشند.

مالیه ده درصدی در صحن مجلس با یک مورد اختلافی آمده بود؛ اما با وجود اعتراضات برخی نمایندگان، رییس مجلس به گونه مستقیم این طرح را به رای گذاشت که با اکثریت آرای نمایندگان تصویب شد.

بر اساس یک رای گیری دیگر، فرمان تقنینی قانون تدارکات نیز در ۷ فصل و ۶۸ ماده از سوی مجلس نمایندگان به تصویب رسید.

تعدیل قانون حق العبور و قانون مالیات بر عایدات هم از موارد دیگری بود که توسط نمایندگان مجلس با اکثریت آرا تصویب شدند.Untitled

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن