افغانستانبرگزیده های سایتتحلیل

پیکر یکتن از شهدای حادثه تروریستی دیروز به خاک سپرده شد

پیکرهای کارمندان کشته شده تلویزیون طلوع در رویداد انتحاری شام روز گذشته، در میان آه و ناله به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ امروز جامعه رسانه یی و ده ها خانواده افغانستان به ماتم نشستند و با اشک و اندوه به پیکر خون آلوده ی سنگرداران آزادی بیان وداع گفتند و آنان را برای همیشه به آغوش خاک سپردند.

خانواده های قربانیان به این باور اند که هدف گیری رسانه ها و خبرنگاران، نمی ‌تواند حنجره آزادی بیان را خفه سازد.

در این گزارش به مراسم سوگواری کشته شده ها، وضعیت زخمیان و فریاد خبرنگاران خیره شوید.

طالبان هراس افگن، حنجره بزرگترین ارزش و دستاورد افغانستان را بریدند؛ در حمله انتحاری شام ‌گاه روز گذشته بر موتر حامل کارمندان تلویزیون طلوع، هفت سنگردار آزادی بیان برای همیشه چشم بستند و بیش از بیست فرد ملکی دیگر پاره پاره در آغوش درمانگاه قرار گرفتند.

به خانه ی یکی از قربانیان حادثه شام روزگذشته رفته ایم، اینجا ماتم سرا است، غم می ‌سرایند، مدام فریاد می زنند،‌ اشک می ریزند و در فراق محمد جواد حسینی چادر سوگ هموار کرده اند.

از میان انبوه جمعیت این صدا همراه با گریه و ناله به گوش می رسد: “پسرم تو بیگناه بودی؛ چرا ترا کشتند”.

در چشمان خواهر کوچک این سنگردار پیچیده در پارچه سفید، اشک خشکیده است؛ زهرا حسینی افسر ارتش افغانستان است.

وی تاکید می کند که مستحکم تر و قوی تر از قبل در میدان نبرد با هراس افگنان پا می گذارد و بهای قطره قطره خون برادر اش را می ‌طلبد.

جمعیت حاضر در خانه ی محمد جواد، آهسته آهسته و با چشم های خیس و قلب های اندوهگین، با پیکر وی وداع می ‌گویند.

آخرین دیدار در اینجاست؛ پیکر آلوده در خون سنگرداران آزادی بیان به شمول دو بانو “مهری عزیزی و مریم ابراهیمی” زیر خاک می ‌شود، اما نه کل آزادی بیان.

این سو تر در درمانگاه ایمر جنسی کابل، زخمی های رویداد شامگاه روز گذشته تحت درمان اند؛ وضعیت صحی شان خوب‌ گزارش شده، مقامات دولتی به شمول رییس اجراییه و سرپرست وزارت دفاع حال و احوال اینان را جویا شده اند.

پیکر رسانه های افغانستان زخمیده، اما قامت اش نه خمیده است؛ زیرا اهل رسانه ها با این رویکرد هراس افگنان بیشتر از پیش دنبال به رخ کشیدن حقیت ها، جنایت ها و رسیدن به آزادی آستین بالا زده اند.

خبرنگاران نیز می گویند که بیشتر از پیش به وظیفه ی شان متعهد اند و صدای آزادی خواهی را بلند تر خواهند کرد.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله نیز امروز طی نشست مطبوعاتی، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی دیروز، گفت که حمله به خانواده رسانه ها، جنایت علیه بشریت بوده و از جرایم سنگین نظامی به شمار می رود که در عین حال اوج وحشت و دهشت گروه های طالبان را نشان می دهد.

وی حمله تروریستی شام دیروز بر کارمندان تلویزیون طلوع و کابورا پرودکش را به شدت محکوم کرده و از اتخاذ تدابیر بیشتر برای محافظت خبرنگاران و رسانه ها خبر داد.

پیش از این نیز، گروه هراس افگن طالبان رسانه ها را تهدید کرده بود و مسئولیت حمله انتحاری روز گذشته بالای موتر حامل کارمندان تلویزیون طلوع را نیز این گروه به عهده گرفت.

محمد عرشیا گوهری/کابل

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن