افغانستانتحلیلتیتر یک

چرا سخنگویان حکومت از حکمتیار می ترسند؟

دیروز خبری در رسانه های افغانستان نشر شده بود مبنی براینکه حزب گلبدین حکمتیار بدون جواز در افغانستان فعالیت دارد.

خبرنگار خبرگزاری رشد در این مورد با آقای امان ریاضت؛ سخنگوی وزارت عدلیه مصاحبه داشت. آقای ریاضت چنین گفت: ما به اساس قانون احزاب سیاسی افغانستان، به ۶۶ حزب سیاسی جواز فعالیت دادیم و تنها ۴۶ حزب رسمیت پیدا کرده و فعالیت های شان قانونی است.

او همچنان گفت: تا هنوز حزب یا نهادی بنام گلبدین حکمتیار در وزارت عدلیه ثبت وراجستر نشده است.

ریاضت افزود:”درمیان احزاب ثبت شده حزب اسلامی در وزارت عدلیه بنام عبدالهادی ارغندیوال ثبت و راجستر شده است و حزب اسلامی گلبدین حکمتیار و هیچ نهاد دیگری بنام وی تا هنوز درنزد ما ثبت نشده است”.

اما بعد از نشر این خبر آقای ریاضت سخنگوی وزارت عدلیه در صفحه فیس بوکش چنین نوشت: “خبرگزاری رشد را تحریم می‌کنم”.

“نقل قول‌ها غیر مسلکی و خود بافتۀ خبرگزاری رشد را تقبیح ‌می‌کنم. بسیاری از نقل قول‌هایی را که از زبان من نوشتند، دروغ و خود بافته است. اطلاع رسانی کارم است. سانسور غیر قانونی نمی‌کنم و اما چی کنیم که برخی رسانه‌ها ظرفیت هضم این فرصت‌ها را ندارد.”

“درخواست می‌کنم تا مصاحبه کامل من را بگذارند. این درست نیست که گفته‌های خود را از آدرس یک منبع بگویید. من فقط گفته ام که ۶۶ حزب سیاسی جواز فعالیت دارند و در این میان، حزب اسلامی به رهبر عبدالهادی ارغندیوال ثبت است. این نقل قول‌ها کاملاً دروغ است”

برداشت من از گفته های جناب آقای ریاضت طوری است که گویا وی بنابر حراس از جایگاه اش خواستار تحریم خبرگزاری رشد گردیده است.

چنانچه هویدا است حزب اسلامی حکمتیار در ریشه ریشه حکومت نفوذ دارد و از آنجای که احتمال برکناری آقای ریاضت بخاطر گفته هایش از سمت اش میرود وی گفته خویش را کتمان کرده است.

حال اگر آقای ریاضت منکر صحبت هایش می شود، در این صورت فایل صوتی مصاحبه ایشان را به نشر خواهم سپرد.

عبدالباری خلیلی- خبرگزاری رشد/کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن