برگزیده های سایتتیتر یک

چه کسی باعث خالی شدن خزانه شورا شده است؟

نمایندگان مجلس امروز نیز مانند نشست‌های گذشته، جدا از اجندای اصلی، موضوعات زیادی را در ساعت امتیازی مورد بحث قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ صادقی زاده نیلی نماینده مردم دایکندی، در نشست امروز این مجلس نیز نسبت به مصارف گزاف رئیس عمومی و رئیس دارالانشای مجلس در سفرهای خارجی اعتراض کرد.

آقای نیلی گفت: “ده ها تن از قراردادی هایی که با شورا کار می کنند، چندین ماه است که معاش نگرفته اند، آوازه ها این است که ریخت و پاش های فراوان و غیر ضروری که رئیس عمومی ولسی جرگه و رئیس دارالانشا در سفرها و سایر مسایل انجام می دهند، باعث خالی شدن خزانه شورا شده است”.

سید محمد موسی جناب عضو دیگر این مجلس نیز مدعی شد که یکی از اعضای این مجلس ۱۰ عراده موتر را از مردم گرفته، پرزه نموده و به فروش رسانیده است.

وی افزود: “یکی از وکلا ۱۰ عراده موتر را از مردم غوربند گرفته، پرزه کرده و فروخته به نام (شیر علی خان) است. عریضه اش هم فعلا در نزد رئیس مجلس است”.

رمضان بشر دوست نیز با اشاره به حرف های سید موسی جناب گفت: “من واقعا وحشت زده شدم، نمیدانم چی بگویم، آیا یک اراده محکم است که این موضوع تعقیب شود، چرا ما سکوت می کنیم. اگر گفته های آقای جناب حقیقت داشته باشد، آن وکیل باید در همین مجلس آویزان شود”.

عبدالودود پیمان نماینده مردم قندوز گفت که شماری از نمایندگان مجلس از ستون پنجم در داخل حکومت حمایت و پشتبانی می کنند.

وی با اشاره به حادثه که چند روز پیش در بغلان اتفاق افتاده بود، مسئول استخبارات طالبان در موتر رنجر خلیل اندرابی فرمانده پولیس میدان وردک بازداشت شد، گفت: “دوستان ستون پنجم درپی بربادی مملکت است. هر اقدامی که در کابل می شود توسط همین ها است، ولی وکیل صاحبا شما دفاع کردین؛ اما درحضور من، وکیل صاحبا دو سه نفری به سارنوالی رفته و زمینه آزادی آنها (ستون پنجمی ها) را فراهم می سازند”.

صالح محمد صالح دیگر عضو مجلس نیز گفت که ستون پنجمی ها دشمنان مردم افغانستان را از شاهراه ها و شهرها کشور در قبال پول انتقال می دهند و این مساله شرم آور است.

شماری از نمایندگان نیز از افزایش گروگان گیری در شاهراه های کشور ابراز نگرانی کردند.

سید نادر شاه بحر عضو این مجلس با اشاره به گروگان گیری در ولایت غور، گفت: “آهسته آهسته گروگانگیری در شاهراه ها به یک فرهنگ تبدیل شده ولی حکومت برای پایان دادن به این مساله توجهی نکرده است”.

وی افزود: “چند روز قبل در ولایت غور مردمان عادی ۲ نفر را به منظور اخذ پول به گروگان گرفتند و پس از بی نتیجه ماندن تلاش ها، خانواده این افراد مجبور شدند به گروگانگیران ۷۰۰ هزار افغانی پرداخت کرده و گروگانها را آزاد کنند”.

نعمت الله غفاری معاون دوم مجلس نمایندگان نیز گفت که تاکنون مشکل گروگان گیری در قندوز حل نشده که رویداد گروگان گیری دیگری در گرشک هلمند رخ داده است.

معاون دوم مجلس نمایندگان به کمیسیون امنیت داخلی وظیفه سپرد تا مساله گروگان گیری های اخیر را به صورت ویژه مورد بررسی قرار دهد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن