افغانستانبرگزیده های سایت

چه خون دلها که نخوردم و چه سختی ها که نکشیدم

جنرال باز محمد جوهری، معاون تعلیمات وزارت دفاع ملی از برکناری خود خبر داده، آقای جوهری گفته که پس از ۱۳ سال امروز به لزوم دید مقامات ذیصلاح از وظیفه سبک دوش شده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، جوهری در باره دلیل برکناری اش چیزی نگفته اما گفته می شود که او مدت ها قبل با معصوم استانکزی، سرپرست وزارت دفاع اختلاف داشته است.

او در نامه ای که پس از برکناری اش در صحفه فیسبوک خود منتشر کرده گفته است: “چه خون دلها که نخوردم و چه سختی ها که نکشیدم، دوستان و همکارانم می دانند که بعضی اوقات بمراتب فشارها و سختی های که پیش می آمد از دوران مقاومت که آنچنان دشوار بود که فکر میکردیم پایان دنیا است، هم سخت تر می شد.”

به گفته جوهری او با عزت، سفید رویی، نیک نامی و سربلندی از این اداره (وزارت دفاع) به کارش پایان می دهد.

این در حالیست که امروز محمدعلی احمدی، معاون والی غزنی و محمد جان رسولیار، معاون والی هلمند نیز به دلیل آنچه اظهارات تند آنها در رسانه ها و شبکه های اجتماعی از حکومت خوانده شد، از سوی شورای امنیت ملی کشور از وظیفه برکنار شدند.

باز محمد جوهری از ابتدایی حکومت حامد کرزی، در بدنه وزارت دفاع ملی حضور داشت و در نامه اش نیز نوشته است از اینکه در تاسیس و بلند بردن ظرفیت های آموزشی نیروهای ارتش سهم داشته افتخار می کند.

او می گوید هر چه در توان داشته در تامین عدالت، شفافیت، قانون گرایی، توسعه و تقویت و توانمندی شدن ارتش انجام داده است.

گفته شده جنرال اقبال علی خان، به حیث معاون تعلیمی وزارت دفاع در عوض باز محمد جوهری تعیین شده است.

برکناری معین تعلیمی وزارت دفاع در حالی صورت می گیرد که این وزارت از سوی سرپرست اداره می شود و با توجه به انتقاد و خواست مجلس نمایندگان برای معرفی نامزد وزیر اما رییس جمهوری تا هنوز زیر بار این فشار ها نرفته و همچنان معصوم استانکزی را سرپرست نگهداشته است.

برخی کارشناسان می گویند در شرایطی که افغانستان در حال جنگ با گروه های شورشی قرار دارد، ادامه کار سرپرست وضعیت امنیتی را دشوار تر خواهد کرد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن