افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

چگونگی پایان جنگ افغانستان برای دولت امریکا مهم است

لیندسی گراهام، سناتور امریکایی می‌گوید که به هدف ارزیابی وضعیت افغانستان به کابل رفته است تا موضوع کاهش نیروهای امریکایی را به بحث بگیرد.

ریاست جمهوری افغانستان با نشر اعلامیه‌ای از آقای گراهام نقل کرده که گفته است: “چگونگی پایان جنگ در افغانستان، برای دولت امریکا مهم است و هدف اصلی سفر وی به کابل، ارزیابی وضعیت افغانستان بوده تا روی چگونگی کاهش مسوولانۀ نیروهای امریکایی درافغانستان بحث کنند.”

پس از آنکه نیروهای امریکایی در افغانستان از عدم دریافت هدایت در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان اطلاع دادند، لندسی گراهام، سناتور امریکایی امروز ۱۶ دسمبر (۲۵ قوس) گفت که دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده، در همین هفته خروج نیروها را اعلام خواهد کرد.

آقای گراهام گفته است که رییس جمهور ترمپ شمار نیروهای امریکایی را در افغانستان از ۱۲ هزار به ۸۶۰۰ نظامی کاهش خواهد داد.

سناتور گراهام به توانمندی قوای افغان در دفاع از کشورشان و امکان‌پذیری کاهش خروج امریکایی در افغانستان تاکید کرد، اما گفت: “من هنوز هم مخالف خروج نیروهای امریکایی از افغانستان هستم”.

آقای گراهام همچنان با خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان اظهار مخالفت کرد و گفت که خروج کامل نیروها از افغانستان باید وابسته به شرایطدر این کشور باشد.

این سناتور امریکایی در رابطه به مذاکرات صلح با طالبان گفت که این گروه باید به تمامی تعهداتی پابند بمانند که در جریان مذاکرات آنرا می‌پذیرند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان امروز در جریان ملاقات با این سناتور امریکایی گفت: “اجماع عمومی در مورد صلح وجود دارد، اما؛ آتش بس و پرداختن به پناهگاه‌های امن طالبان درخارج ازافغانستان، پرسش‌های مردم ما است که به آن‌ها پاسخ داده شود.”

مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان که به تازگی مجدداً آغاز شده بود پس از حمله روز چهارشنبه در بیرون از پایگاه هوایی بگرام، موقتاً متوقف شده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن