افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

کابینه آینده کوچک خواهدشد/ برخی وزارت ها ادغام یا حذف می شوند

خبر گزاری رشد – کابل: به دلیل رفع تورم تشکیلاتی در ساختار نظام، قرار است بعضی از وزارت‌خانه‌ها و نهادهای دولتی بنا به میزان کم اهمیت بودن و غیر کاربردی شان با سائر نهادهای مشابه دولتی ادغام و بودجه شان در راستای انکشاف بهتر در امور زیر بنایی تخصیص داده شود.

منابع معتبر که نخواستند نامی از آنان برده شود به خبر گزاری رشد اظهار داشتند که کار روی طرح ادغام نهادها و وزارت‌های دولتی از مدت‌ها قبل آغاز گردیده بود که در حال حاضر، این طرح نهایی گردیده و قرار است در فصل جدید حکومت‌داری به مرحله اجرا درآید.

بنا به اظهارات منبع، مطابق این طرح، قرار است که وزارت انکشاف دهات با وزارت زراعت و مالداری مدغم گردیده و وزارت اقتصاد نیز در ساختار وزارت مالیه مدغم خواهد شد.

منبع می‌گوید که این وزارت‌خانه‌ها با بودجه‌های گزاف، کاربرد چندان موثر در امور رشد و توسعه‌ی کشور نداشتند به این لحاظ مدغم سازی آنان از ضروریات اساسی در راستای گام برداشتن به انکشاف و توسعه پنداشته می‌شود. بنا به محتوای این طرح، وزارت امور زنان نیز  احتمالا لغو گردیده و بدیل آن، تشکیل شورای زنان روی کار می‌آید، معینیت جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز به شورای جوانان تقلیل خواهد یافت.

همینطور در بسته‌های اصلاحی وزارت امور خارجه نیز برخی از سفارتخانه‌های افغانستان بنا به تشخیص عدم اهمیت شان از تشکیلات این وزارت حذف گردیده و در عوض، بنا به ضرورت و اولویت بندی این وزارت، تشکیلات جدیدتری در ساختار آن اضافه خواهد گردید که پاسخگوی نیازهای مردم افغانستان در داخل و خارج از کشور باشند. تطبیق بسته اصلاحات در نهادهای دولتی، چندی پیش از مشاوریت شورای امنیت ملی آغاز گردید که مطابق به آن دهها بست غیر ضروری تنقیص گردیده و بودجه آن به انجام امور مهمتر تخصیص یافت، این در حالیست که قبل از این، اقدامات چندان جدی در راستای اصلاح و بازنگری در کاربرد نهادهای دولتی مورد توجه قرار نگرفته بود و قرار است که اصلاح سازی در فصل جدید حکومت‌داری آقای غنی عملی گردد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن