افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

کاخ سفید: در نشست بعدی مسکو برای افغانستان شرکت خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری رشد، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری با ادعای اینکه امریکا به کمک به مردم افغانستان متعهد است، بر اقدامات واشنگتن برای تضمین امکان خروج مردم از این کشور تاکید کرد.

وی درمورد دلیل عدم حضور امریکا در نشست مشورتی مسکو برای افغانستان نیز گفت که واشنگتن از این گفت‌وگوها حمایت می‌کند اما به دلایل تدارکاتی قادر به حضور در آن نشد.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: ما باور داریم که نشست تروئیکای توسعه‌یافته درباره افغانستان موثر و سازنده بوده است. ما مشتاقانه منتظر تعامل با آن در آینده هستیم، اما این هفته در موقعیتی نبودیم که بتوانیم بخشی از آن باشیم، اما در آینده خواهیم بود.

امریکا پیش از نشست مسکو نیز مواضع متناقضی درباره نشست مسکو ارائه کرده بود، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه امریکا در یک نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا امریکا در نشست مسکو برای افغانستان شرکت می‌کند، گفته بود: ما در نشست مسکو شرکت نمی‌کنیم. در حال حاضر موقعیت شرکت در هفته جاری را نداریم.

وقتی خبرنگاران جویای دلیل عدم مشارکت امریکا در این نشست شدند، پرایس اظهارداشت: این نشست در گذشته موثر بوده است، اما از لحاظ تدارکاتی شرکت در آن در این هفته برای ما دشوار است، اما ما از این روند حمایت می‌کنیم.

لینک کوتاه

https://www.roushd.news/r225p
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن