اخبار کوتاهافغانستانجهان

کاخ سفید پالیسی حملات طیاره های بدون پیلوت امریکایی را اعلام کرد

 

کاخ سفید، پالیسی حملات طیاره های بدون پیلوت  امریکایی علیه گروه های تروریستی را اعلام کرد.
به نقل از کلید؛ در این پالیسی  که دیروز از سوی شورای امنیت ملی این کشور در واشنگتن پخش شد، بیشتر بر شیوه های جلوگیری از حملات اشتباهی و تلفات غیرنظامیان تمرکز شده است.
در این پالیسی تازه، تاکید شده که امریکا  باید این توانمندی را داشته باشد که به سرعت علیه حملات ترورییستی، از طیاره های بدون  پیلوت استفاده کند.
بربنیاد این پالیسی، امریکا  در بیرون از میدان جنگ تنها در صورتی به گونۀ مستقیم می تواند اقدام کند که در آنجا  افراد مسلح گروه های تروریستی موجود بوده و احتمال کشته و زخمی شدن غیرنظامیان وجود نداشته باشد
با این حال،  اتحادیه آزادی های مدنی ایالات متحده که پیش از این  گفته بود براساس قانون دسترسی به  اطلاعات، این پالیسی باید به نشر برسد، در حال حاضر از  نشر آن استقبال کرده است.
مسولان این اتحادیه از اداره رییس جمهور باراک اوباما می خواهند آنچه که در این پالیسی  درج شده، باید  به گونه کامل تطبیق کند.
این در حالیست  گزارش که اخیر ادارۀ استخبارات مرکزی این کشور نشان داد که  از جنوری ۲۰۰۹ تا دسمبر ۲۰۱۵، ایالات متحده ۴۷۳ حملۀ ضد ترورییستی  را انجام داده که در این حملات، از طیاره های بدون پیلوت نیز استفاده شده  و در پی آن  حدود ۲۵۸۱ فرد مسلح کشته شده اند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن