افغانستانبرگزیده های سایتتحلیل

کارشناسان مسائل سیاسی یا خدمت گذاران خارجی

احمدی سعیدی و بشیر احمد بیژن، کارشناسان مسائل سیاسی به خارجی ها خدمت می کنند.

به گزارش خبرگزاری رشد، موسی فریور استاد دانشگاه کابل در مراسم تجلیل از سالروز قیام سوم حوت گفت: احمد سعیدی و بشیر احمد بیژن کارشناس مسایل سیاسی جنایتکارانی هستند که با آمدن ارتش کمونست شوروی به افغانستان نعره هورا می کشیدند.

وی افزود: ما پیش شهدا شرمنده هستیم چون آرمان‌های شهدا را فراموش کرده ایم، نابسامانی‌های کنونی ناشی از عملکرد‌های نادرست خود ما است، زیرا ما به ارزش‌های جهاد و پاسداری از خون شهداء عمل نکرده ایم.

فریور گفت: از زمان جهاد مردم افغانستان تا کنون صدها نفر ناپدید شده اند، اما شماری از جنایتکارانی که برای آمدن ارتش شوروی به افغانستان نعره «هورا» می‌کشیدند، امروز در پرده‌های تلویزیون ظاهر شده و ادعای صاحب نظر سیاسی می‌کنند.

این استاد دانشگاه می گوید،اوضاع کنونی کشور بدتر از وضع اشغال ارتش شوروی است، دیروز شوروی در افغانستان به اشغال پرداخت و امروز آمریکا با ابزار‌های جدید تفرقه افگنانه به اشغال پرداخته.

در همین حال، محمد مختاری رئیس سیاسی حزب حرکت اسلامی افغانستان گفت: ما اکنون در مسیر انقلاب هستیم و جهاد مردم افغانستان ثبت تاریخ گردیده و به یک سرمایه ملی مبدل شده است.

وی افزود :اکنون بنام حقوق زن، حقوق اطفال و دموکراسی به حق این اقشار ستم می‌شود که به شیوه جدیدی از سوی دست‌های بیرونی طرح ریزی شده است.

به گفته مختاری، برای مبارزه با افراط گرایی و تکفیری‌ها جهاد دیگری لازم است و برای رسیدن به این اهداف ما باید با هم متحد شویم.

حجاز احسانی/کابل

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن