افغانستانبرگزیده های سایتمصاحبه

کار کمیته مختلط روی فرمان انتخابات، بعد از عید آغاز خواهد شد

کمیته مختلط مجلسین شورای ملی بعد از تعطیلات عید کارشان را روی فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهور؛ پس از اینکه فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی از سوی مجلس سنا تایید شد، این مجلس هیئت ۵ نفره ای را به منظور اشتراک در کمیته مختلط معرفی کرده است؛ اما مجلس نمایندگان به دلیل عدم نصاب در نشست عمومی روز شنبه و عدم برگزاری نشست عمومی امروز، هیئت خود را به این کمیته معرفی نکرده است.

در همین حال محمد علی اخلاقی عضو مجلس نمایندگان در گفتگو با خبرگزاری رشد می گوید که بعد از ایام عید فطر اعضای کمیته مختلط از سوی مجلس نمایندگان مشخص خواهد شد.

وی افزود: “بر اساس اصول وظایف داخلی، پس از اینکه مجلس سنا طرح فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی را تایید کردند، طی یک هفته باید کمیته مختلط تشکیل گردد، اما با توجه به تعطیلات، بعد از عید در اولین جلسات عمومی، اعضای کمیته مختلط برای رسیدگی به موارد اختلافی تعیین خواهد شد”.

آقای اخلاقی ادامه داد: “امیدواریم اعضای کمیته مختلط فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی را تایید نمایند تا زمینه برگزاری انتخابات پارلمانی هرچه زودتر فراهم شود”.

چمن شاه اعتمادی عضو دیگر این مجلس نیز می گوید که از تعیین اعضای کمیته مختلط برای بحث روی فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی تا هنوز خبری نیست، اما احتمالا پس از تعطیلات عید مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: “امیدوارم هر چه زود تر سرنوشت فرمان تقنینی تایید شود تا انتخابات پارلمانی هرچه زودتر برگزار گردد”.

محمد اکبری عضو دیگر این مجلس نیز ابراز امیدواری کرد که این فرمان هر چه صورت از سوی کمیسیون مختلط تایید گردد.

گفتنی است که فرمان تقنینی اصلاح نظام انتخاباتی دو هفته قبل از سوی مجلس نمایندگان رد شد، اما مجلس سنا این فرمان را تایید کرد.

گفته می شود که سرنوشت این فرمان در کمیته مختلط مجلسین شورای ملی مشخص خواهد شد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن