برگزیده های سایتجهان

کالیفورنیا رکورددار بالاترین فوتی‌های کرونا در بین ایالت‌های امریکا

کالیفورنیا با پیشی گرفتن از نیویورک بیشترین تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را در بین ایالت‌های امریکا ثبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رشد به نقل از رویترز، در حالی که توزیع واکسن کرونا در ایالت های مختلف امریکا ادامه دارد و تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور با افت محسوسی روبرو شده ولی تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به این ویروس در ایالت کالیفورنیا با پیشی گرفتن از نیویورک به بالاترین رقم در بین ایالت های امریکا رسیده است.

بر اساس این گزارش تا اواخر روز گذشه سه شنبه، ۹ فبروری، بیش از ۴۵ هزار نفر در ایالت کالیفورنیا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

آمارهای رویترز نشان می دهد تلفات ویروس کرونا در ایالت نیویورک نیز به بیش از ۴۴۶۹۳ نفر رسیده است.

کالیفورنیا با جمعیت ۴۰ میلیون نفری به یکی از مراکز اصلی شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده تبدیل شده و رشد فزاینده تعداد مبتلایان و بستری شدگان در بیمارستان ها، بخش عمده ای از سیستم بهداشت و درمان این ایالت را درگیر کرده است.

البته از نظر میزان جمعیت، در کالیفورنیا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۱۳ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند و این ایالت از این نظر در رتبه ۳۲ قرار دارد. این رقم در ایالت نیویورک ۲۴۸ نفر در ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

طی هفته های اخیر تعداد مبتلایان و بستری شدگان بیمارستانی مبتلا به ویروس کرونا در امریکا کاهش داشته است.

تاکنون بیش از ۲۷٫۲۵ میلیون نفر در سراسر امریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۶۸۵۵۹ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. بیش از ۷۹ هزار بیمار کرونایی نیز در بیمارستان بستری هستند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن