دسته‌بندی نشده

کاهش خشونت‌ها با استقبال مردم افغانستان روبه‌رو شد

جنرال اسکات میلر، فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع ناتو و نیروهای آمریکایی در افغانستان در دیدار با اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان اظهار داشت: ‍"کاهش خشونت‌ها با استقبال مردم افغانستان روبه رو شده و تلاش‌ می‌کنیم آنچه را که روند کاهش خشونت می‌نامیم تحقق یابد و این چیزی است که مردم افغانستان به آن خوشبین هستند".

فرمانده نیروهای حمایت قاطع ناتو در افغانستان اعلام کرد که دوره هفت روزه موسوم به «کاهش خشونت‌ها» با استقبال مردم افغانستان روبه رو شده است.

جنرال اسکات میلر، فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع ناتو و نیروهای آمریکایی در افغانستان در دیدار با اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان اظهار داشت: ‍”کاهش خشونت‌ها با استقبال مردم افغانستان روبه رو شده و تلاش‌ می‌کنیم آنچه را که روند کاهش خشونت می‌نامیم تحقق یابد و این چیزی است که مردم افغانستان به آن خوشبین هستند”.

وی افزود: “برخی رویدادها هنوزهم رخ می ‌دهند و ما در حال گذر هستیم. به پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان متعهد هستیم”.

اسد الله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان نیز ابراز امیدواری کرد که مرحله کاهش خشونت‌ها با طالبان، به آتش‌بس دائمی و صلح پایدار در افغانستان منجر شود.

به گفته وی “شهروندان و غیرنظامیان در چندین منطقه، کاهش خشونت را جشن گرفتند. در شماری از ولایت‌ها، گروه طالبان وارد شهرها شدند و با سربازان ارتش عکس گرفتند. این یک موفقیت بزرگ است”.

قابل ذکر است به دنبال اعلام تاریخ امضای توافق‌نامه میان طالبان و آمریکا در ۲۹ فوریه دوره هفت روزه “کاهش خشونت‌ها” در سراسر افغانستان از نیمه شب شنبه ۲۲ فوریه برای یک هفته آغاز شد.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته طی یک نشست خبری در واشنگتن گفت: یک آتش‌بس نسبی در افغانستان میان طالبان، نیروهای آمریکایی و افغان در جریان است. کاهش خشونت در افغانستان اگرچه ناکافی است اما کارایی دارد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن