افغانستانتیتر یک

کرزی: اوکراین از افغانستان بیاموزد و درگیر بازی قدرت‌ها نشود

حامدکرزی در تازه ترین مصاحبه خود با روزنامه هندو در مورد وضعیت اوکراین گفته که این کشور از درس افغانستان بیاموزد و درگیر بازی قدرتهای بزرگ نشود.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ آقای کرزی افزوده که “کشورهایی مانند ما، افغانستان و اوکراین، نباید در بازی‌های ابرقدرت‌ها دخیل شوند. پیامد این بوده است که همواره لگدمال شده ایم.”

او با اشاره به ورود جنگجویان خارجی به اوکراین برای مقابله در برابر تهاجم روسیه گفت که اگر به جای رهبر اوکراین بود، به چنین چیزی اجازه نمی‌داد.

آقای کرزی گفت: “جنگجویان خارجی به افغانستان نیز آمدند و پیامد ورود آنان مثل القاعده و اسامه بن لادن و دیگران را به افغانستان دیدیم…تا امروز از آن رنج می‌بریم.”

پس از تهاجم روسیه بر اوکراین، ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین اعلام کرد که به جنگجویان خارجی اجازه می‌دهد تا برای مقابله با تهاجم روسیه وارد اوکراین شوند.

دو روز پیش، وزیر خارجۀ اوکراین گفت که کم و بیش 20 هزار جنگجوی خارجی برای جنگیدن با نظامیان روسیه وارد اوکراین شده اند.

رییس جمهور پیشین افغانستان ضمن برشمردن مشکلات اقتصادی موجود در افغانستان، از بیکاری گرفته تا مشکلات سکتور بانکی، ابراز امیدواری کرده است که با کمک جامعۀ جهانی، وضعیت در این کشور بهبود یابد.

او خاطر نشان کرد که بحران اوکراین، افغانستان را از محراق توجه جهانی در حاشیه رانده است.

این در حالی است که حامد کرزی دو روز پیش در مصاحبه با صدا و سیمای ایران بر ایجاد حکومت همه شمول و فراگیر از طریق برگزاری لویه جرگه تاکید کرده بود.

او خاطر نشان کرد که افغانستان “هنوز به صلح و ثبات دلخواه ما که در اتحاد ملی نهفته است، نرسیده ایم و زمانی به صلح با ثبات و پایدار می‌رسیم که هر افغان در تصمیم گیری‌های کشورش شریک باشد.”

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن