افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

کرزی باید به واقعیت های افغانستان پی ببرد

در آستانۀ اعلام راهبرد تازۀ واشنگتن در بارۀ افغانستان، امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی کشور در یک گفت‎وگو با تلویزیون الجزیره گفت: ارتش و استخبارات پاکستان از گروه‏های هراس افگن به شمول طالبان در پاکستان پشتیبانی می‎کنند و امریکا پناه گاه های این گروه ها را باید درآن سوی خط دیورند آماج قراردهد.

صالح  می‎گوید: ما الزامأ انتظار نداریم که بر بنیاد پیشنهاد ما واشنگتن جنگ را در برابر پاکستان اعلام کند، اما کم از کم ما و امریکاییان اطلاعات گسترده یی در اختیار داریم که به گونۀ روشن نشان می دهند که پاکستان از هراس افگنی پشتیبانی می کند؛ پس ایالات متحده آن چه نیاز دارد این است تا با وضاحت بیشتر عمل کند.

آقای صالح هم‎چنان از موضِع گیری‎های حامد کرزی در برابر طالبان و نیروهای خارجی انتقاد می‎کند.

امرالله صالح می افزاید:.او باید به واقعیت های افغانستان پی ببرد، جای که بسیاری‏ها با طالبان و هراس افگنان مخالف استند، او باید همانند اکثریت مردم طرفدار شکست این گروه های تشنه به خون باشد.

امرالله صالح که برای مدتی وزیر دولتی در امور اصلاحات در نهادهای امنیتی بود، چندی پیش از سمتش کنار رفت. وی اکنون می‎گوید که نمی‎خواهد تا علت استعفایش را برجسته سازد؛ زیرا به گفتۀ او از برجسته شدن این موضوع دشمنان افغانستان سود خواهند برد.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن