افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

کرزی در ماتم بی برادری

روزهای ماتم افغانستان در عزای سربازان بهترین فرصت برای نمایش کرزی بود تا با اشک تمساح خود را بی برادر خوانده و از آب گل آلود انتقادها، ماهی سیاست بگیرد، کسیکه طالب را طالب کرد و زمین را خون آلود .
به گزارش خبرگزاری رشد؛ تغییر موضع کرزی نسبت به طالبان در حالی صورت می گیرد که تنها در حمله ۱۰ انتحاری کننده طالب به قول اردوی بلخ، ۱۵۰ سرباز کشته و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند(آمار منابع متفاوت اعلام شده) و چندی قبل قتل عام در شفاخانه چهارصد بستر کابل نیز رویدادی خونبار برای نیروهای امنیتی کشور بود.
به نقل از شبکه اطلاع رسانی افغانستان، با وجود ۱۶ سال جنگ و ناامنی که از دامن طالبان روانه جای جای افغانستان شده و هزاران هزار قربانی از میان مردم بی دفاع و سربازان گرفته است، کرزی اکنون پی برده که دیگر برادر ندارد و آنان باید تروریست خوانده شوند؟
مگر در ۱۳ سال ریاست جمهوری بر کشور و پایه گذاری نفود طالبان در حالی که کودکان، زنان و مردان در کشتار، محاصره، غارت، تجاوز، دادگاه های صحرایی و حکم های سنگسارِ طالبان جان می دادند، نفهمید که دشمن کدام است و برادر کیست!
به طور قطع این سیاسمتدار پخته و زیرک افغانستان واقف به بهترین زمان های رنگ عوض کردن است و با وجود فشار افکار عمومی و نقدهای تند به سیاست طالب دوستی وی و همچنین قتل عام های پی در پی طالبان، زمان اشک تمساح است و هم رنگ شدن با مردم.
رییس جمهور سابق در نشست خبری، کشتار سربازان در بلخ را یک عمل تروریستی از جانب طالبان خواند و گفت که پس از این حمله با تغییر موضع دیگر این گروه را “برادران ناراضی” خطاب نمی کند.
هرچند منفعت جویی در کنار سیاستمداری کرزی بر هیچ کسی پوشیده نیست باید گفت که به طور قطع دیگر زمان کارایی اصطلاح “برادران ناراضی” به سر آمده بود و باید فردی چون وی برای بقا در قدرت و به عنوان یک چهره سیاسی مهم به دنبال سیاستی نو و فریب دگرباره افکار عمومی باشد.
به مانند منتقد بودن سیاست امریکا که حتی مردم کوچه بازار از باور آن به خنده می افتادند، زیرا چگونه و با کدام منابع می خواهد در مقابل قدرتمندترین کشور جهان و مبنای ظهور و قدرت خود بیایستد، مگر اینکه در هماهنگی با چنین کشوری در پی عرض اندام در سیاست و بازگشت به راس قدرت باشد.
کرزی و غنی که همواره یکدگیر را خاین و فاسد خطاب می کردند در برخی اصول تفاهم کامل دارند: طالبان را به عنوان ذخیره های قومی می دانند و انحصار قدرت را برای قوم پشتون خواهانند.
نکته تاسف برانگیز برای حکومت گذشته و حال، بی اعتنایی دولتمردان نسبت به وضعیت امنیتی مردم می باشد که زدو بندهای سیاسی و معامله را در دستور کار قرار داده و با تمام توان سعی در مبرا کردن طالبان از زیرنام دشمن است، حمله به بزرگترین شفاخانه نظامی و پایگاه قدرتمند قول اردوی بلخ با برنامه ای یکسان و تلفات بالا صورت گرفت که بدون هماهنگی های درون حکومتی و نفوذ طالبان در رده های بالای امنیتی امکان پذیر نبود.
کرزی طی اعلامیه ای رویداد بلخ را ” نتیجه دست به دست هم دادن دسیسه ها” دانسته که از یک طرف به نام تروریسم و از جانب دیگر به نام مبارزه با تروریسم از افغان ها قربانی می گیرد. بهتراست وی به جای متهم کردن دیگران و فرافکنی نگاهی به کارنامه گذشته خود بیندازد و بنگرد چه کسی با قربانی کردن مردم، طالب را طالب کرد!
این حکومت آلوده به سیاست طالب دوستی و فاسد هر چه کرد بر بقای تروریست و نابودی مردم همت ورزید، زمانی که تنها ۱۰ انتحاری کننده به امنیتی ترین پایگاه نظامی شمال بدون هیچ دفاع و سدی وارد شده و ۱۵۰ سرباز را قتل عام می کند و بیش از ۱۰۰ تن دیگر را زخمی، باید چه کسی را مقصر دانست؟ کرزی، غنی، وزیر دفاع، رییس شورای عالی امنیت، فرماندهان و جنرالان؟
اگر فرزندان کرزی و غنی نیز به مانند هزاران سرباز و مردم بی گناه قربانی خشم برادران ناراضی آنان می شدند، باز هم چنین فریبکارانه و پلید خون ها را پایمال دشمنان می کردند؟

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن