برگزیده های سایتتحلیلتیتر یکمصاحبه

کرزی و رویای برگشت به قدرت/ پروسه روسی ساختن افغانستان به کجا می رسد؟

 

خبرگزاری رشد-  دست و پازدن حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور افزایش یافته است و به هر در و دریچه می کوبد تا راه و طریقی پیدا کند و عطش رسیدن دوباره اش به قدرت را رفع کند.

صراحت قانون اساسی و سایر قوانین کشور این حق را از حامد کرزی گرفته است که بعد از دو دوره ریاست جمهور به حیث رییس جمهور رهبری کشور را به دست بیاورد. موضع‌گیری‌های بی رویه و مالیخولیایی اخیر آقای کرزی وی را در میان مردم به یک انسان روانی و غیر نارمل مبدل ساخته است.

تعدادی از اشخاص هم‌فکر کرزی با وجود اینکه صراحت قانون را می دانند اما در پی یافتن راه‌چاره‌ای برای بادار خود اند و خواب این را می بینند که کرزی خان را بار دیگر در ارگ ببینند. این ها در پی آن اند که با به بیراهه کشانیدن قانون اساسی در مقابل آقای غنی قد علم کنند و وی را به چالش بکشند.

چند روز قبل در غیاب آقای کرزی حواریون وی در خانۀ وحیدالله شهرانی که کرزی آن را وحیدجان صدا می‌زند، اعضای اتحادیۀ حقوق‌دانان را دعوت نموده بودند.

ماسترمایند مفکوره‌های پوچ کرزی آقای خرم سرقطار این خیل بوده و شهزاده مسعود، گل رحمان قاضی، علی زی و دیگران نیز حضور داشتند. این حواریون دست به سینۀ کرزی از اتحادیۀ حقوق دانان یک خواست داشتند: “یک راه حقوقی پیدا کنید که کرزی صاحب حق پیدا کند تا برای دور بعدی کاندیدای ریاست جمهوری شود.” قبل از این نیز این گروه تلاش‌های را به خرچ داده بودند تا چنین توجیه از قانون اساسی را از عبدالسلام عظیمی رییس اسبق ستره محکمه به دست بیاورند که از آن آدرس سرافکنده و خجل برگشتند.

حالا دیده شود که اتحادیۀ حقوقدانان به این خواست حواریون کرزی تن می دهد یا به قانون پابند می مانند. مراجع رسمی دولتی و غیر دولتی که در راستای قانون کار می کنند به شمول ارگ ریاست جمهوری باید اجازه ندهند که چنین عوامل سوخته و نابکار با استفاده از پول روس و جاهای دیگر، با قانون اساسی و سایر قوانین کشور چنین بازی های بویناک و پلید را انجام دهند. در غیر آن حواریون کرزی به هر تلاش جهت به بیراهه کشانیدن قانون دست خواهند زد.

فرید احمد منیر

نوت: خبرگزاری رشد نظر ندارد.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن