اخبار کوتاهبرگزیده های سایت

کشته شدن خانم هراس افگن پیش از ورود به دادگاه عالی در کابل

گزارش‌ها می‌رسانند که یک خانم هراس‌افگن پیش از ورود به ساختمان دادگاه عالی در کابل از سوی نگه‌بانان از پا در آمده‌است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ منابع امنیتی گفته‌اند این خانم مسلح بوده و می‌خواسته بالای دادگاه عالی حمله کند اما پیش از آن هدف گلولۀ نیروهای امنیتی قرار گرفته‌است.

این خانم پیش از چاشت دیروز در آغاز در دادگاه عالی آغاز به تیراندازی کرده و سپس از سوی نیروهای امنیتی کشته شده‌است.

مسؤولان امنیتی تا کنون این روی‌داد را تایید کرده‌اند اما از جزئیات آن خوداری کرده‌اند و هیچ گروهی نیز مسؤولیت آن را به دوش نگرفته‌است.

اما حدود سه ماه پیش، پس از آن‌که حکومت شش‌تن از افراد مربوط به گروه طالبان را اعدام کرد این گروه هشدار دادند که به هر شیوۀ ممکن نهادهای عدلی و قضایی را هدف قرار خواهند داد.

با این حال این نخستین روی‌داد از قصد حملۀ یک خانم هراس‌افگن بالای یکی از نهادهای کلیدی حکومت در پایتخت است اما افغانستان تازه‌گی ندارد.

پیش از این بارها گروه طالبان در ولایت‌های جنوبی کشور خواسته‌اند از دختران استفادۀ ابزاری نموده و آنان را به انجام حملۀ انتحاری وادار نمایند.

دوسال پیش یک دختر ۱۰ساله به نام سپوژمی که در ولسوالی خانشین هلمند از سوی برادر طالبش به خاطر انجام حملۀ انتحاری آماده شده بود بازداشت گردید و در همان سال یک دختر ۲۰ساله که در ولسوالی نوزاد هلمند از سوی طالبان موظف به حملۀ انتحاری شده بود، خودش را به پولیس تسلیم کرد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن