برگزیده های سایت

کشته شدن دو نظامی انگلیس در هلمند

منابع نظامی انگلیس از کشته شدن دو سرباز این کشور توسط یک نیروی پولیس محلی افغان در منطقه نهرسراج ولایت هلمند در جنوب افغانستان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رشد، منابع نظامی انگلیس گزارش دادند که ۲ نظامی انگلیسی توسط یکی از نیروهای پولیس محلی افغانستان در منطقه «نهر سراج» ولایت هلمند کشته شدند.

منابع نظامی انگلیس در این باره گفتند: این نظامیان انگلیسی از اعضای لشکر سه هنگ «یورکشایر» بودند که مردی با لباس پولیس محلی که تظاهر می‌کرد زخمی شده وارد پایگاه نظامی شده و آنها را می‌کشد.

بیش از ۱۰۰ نیروی انگلیسی قبل از خروج از افغانستان در ماه اکتبر ۲۰۱۴ میلادی، پس از ۱۳ سال در والسوالی  سنگین ولایت هلمند کشته شدند.

همچنین در تازه‌ترین تصمیم دولت انگلیس، قرار است حدود ۴۰۰ نظامی انگلیسی از دومین واحد «تفنگداران گورخا رویال(۲RGR)» در ماه آپریل میلادی به پایتخت کشور اعزام شوند.

علاوه‌برآن، ارتش ویژه عملیاتی آمریکا و انگلیس پس از یکسال بار دیگر به هلمند بازگشته‌اند و احتمال سقوط برخی مناطق این ولایت توسط طالبان قوت گرفته است، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که نیروهای این کشور تنها نقش «مستشاری» دارند.

یگان ویژه انگلیس متشکل از ۳۰ سرباز آموزش‌دیده است که از نیروهای ویژه آمریکایی و ارتش ملی افغانستان برای بازپس‌گیری این شهر پشتیبانی می‌کند.

اعزام نظامیان جدید از سوی انگلیس به افغانستان در حالی صورت می‌پذیرد که آمریکا نیز قصد دارد تا حدود ۵۰۰ نظامی جدید به ولایت «هلمند» اعزام کند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن