اخبار کوتاهافغانستانبرگزیده های سایت

کشف ۱۴ هزار و ۴۰۰ کیلوگرام مواد کیمیایی در مرز پاکستان_افغانستان

معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله کشور اعلام کرده است که ماموران پولیس ۱۴ هزار و ۴۰۰ کیلوگرام مواد کیمیایی را که از آن در ساخت هیروئین استفاده می شود بعد از اینکه از خاک پاکستان وارد افغانستان شد، شناسایی و ضبط کردند.

این موتر از پاکستان وارد افغانستان شده بود این موتر از پاکستان وارد افغانستان شده بود

به گزارش خبرگزاری رشد، این اداره گفته است که این مقدار مواد کیمیایی در یک موتر بنز لاری جاسازی شده بود و در گمرک سپین بولدک ولایت قندهار در مرز با پاکستان شناسایی شد.

گفته شده که ماموران پولیس مبارزه با مواد مخدر برای متوقف کردن این موتر عملیات نظامی راه اندازی کردند.

در اعلامیه گفته شده که تا کنون کسی در پیوند به انتقال این مواد کیمیایی بازداشت نشده اما پولیس مبارزه با مواد مخدر ولایت قندهار تحقیقات را برای شناسایی و دستگیری مالک و راننده این موتر لاری آغاز کردند.

دولت افغانستان بارها گفته است که برای مبارز با مواد مخدر، کشورهای همسایه باید جلو انتقال مواد کیمیایی که در ساخت انواع مواد مخدر استفاده می شود را بگیرند.

کابل گفته است هر چند مواد مخدر در افغانستان تولید و پروسس می شود اما مواد که در ساخت آن استفاده می شود از بیرون کشور وارد افغانستان می شود.

وزارت مبارزه با مواد مخدر کشور بارها تاکید کرده، تا زمانیکه جلو تقاضا گرفته نشود، مبارزه با کاهش تولید در داخل افغانستان کاری سختی است.

همچنین معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله اعلام کرده است که به مقدار ۲۸۰ لیتر کشمش تخمیر شده که در ساخت شراب و دیگر مواد الکلی استفاده می شود در ولایت هرات شناسایی و ضبط شد.

این مواد در ولسوالی گذره ولایت هرات شناسایی شده که در ارتباط با حمل آن ۴ نفر مظنون بازداشت شدند.

وزارت داخله در چند ماه اخیر از شناسایی و ازبین بردن مراکز عمده تولید و فروش مشروبات الکلی خبر داده است که در داخل کشور به فروش می رسید.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن