افغانستانبرگزیده های سایت

کمک‌های مالی‌ امریکا به پاکستان قطع شود

مشاور پیشین شورای امنیت ملی خواستار تغییر بنیادی راهبرد امریکا در مورد پاکستان شده است و می‌گوید که امریکا کمک‌های مالی اش را به پاکستان که حامی هراس افگنی است قطع کند.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ داکتر رنگین دادفر اسپنتا گفت: “در سال‌های پسین بجای قطع کمک‌ها سی میلیارد دالر یعنی سالانه دو میلیارد دالر را به کشور که بانی، حامی، عامل و منبع هراس‌افگنان است کمک شده است. اگر امریکا می‌خواهد به افغانستان کمک کند، باید این کمک‌ها را به پاکستان قطع کند.”
وی هشدار می‌دهد اگر امریکا رویکرد تازه‌ای را در مورد اسلام آباد روی دست نگیرد جامعه جهانی در روند ملت سازی و حکومت داری در افغانستان با شکست رو به رو خواهد شد و دستاوردهای یک ونیم دهه‌ی گذشته از بین خواهد رفت.
آقای سپنتا هم‌چنان از امریکا خواسته است که بزرگترین لانه‌های هراس‌افگنان را در خاک پاکستان هدف قراردهد.
سپنتا تصریح کرد: “هراس‌افگنان در پاکستان پناه‌گاهای امن دارند، آنها در این کشور آموزش می‌بینند و انتحاری تبربیه می‌شوند و می آیند مردم ما را می‌کشند. من خواهان تغیر راهبرد امریکا در مورد پاکستان هستم، اگر این راهبرد تغیر نکند جامعه جهانی در روند دولت سازی در افغانستان با شکست رو به رو می‌شود”
این در حالسیت که دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا هفته‌ی گذشته مشاور امنیت ملی اش را به هدف بررسی اوضاع افغانستان و پاکستان به این کشورها فرستاد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن