افغانستاناقتصادیبرگزیده های سایتجهان

کمک ۴۰ میلیون دالری چین برای افغانستان

رئیس اجرائی در آئین اجرای طرح ساخت مرکز آموزش های فنی و حرفه ای در کابل اعلام کرد که این مرکز با کمک ۴۰ میلیون دالری چین ساخته می شود.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ عبدالله عبدالله روز چهارشنبه در این آئین افزود که هنرآموزان این مرکز در ۲۰ رشته، آموزش های فنی و حرفه ای را فراخواهند گرفت.

وی گفت که افغانستان در بخش های فنی و حرفه ای دارای کاستی است و در شرایطی که صدها هزار نفر در کشور بی کار هستند، ما کارگر فنی از کشورهای خارجی استخدام می کنیم.

رئیس اجرائی گفت که توسعه در کشورهائی مانند افغانستان، بدون راه اندازی مراکز فنی و حرفه ای برای تربیت دانش آموزان و هنرآموزان در بخش های مختلف، ناممکن است.

عبدالله ، با قدردانی از کشور چین، افزود که پکن تاکنون کمک های قابل ملاحظه ای به افغانستان کرده است و وعده های این کشور به ما تنها روی کاغذ باقی نمانده است.

رئیس اجرائی تاکید کرده چین در آینده نزدیک ساخت منازل ارزان قیمت را نیز در کابل و دیگر ولایت های این کشور آغاز خواهد کرد.

پیش از این نیز کشور چین، تجهیزات نظامی و موترهای مجهز به دستگاه های بازرسی برای دروازه های ورودی کابل در اختیار افغانستان قرار داده بود.

چین همچنین یکی از شرکای تجاری افغانستان می باشد که براساس اظهارات سخنگوی اتاق تجارت مبادلات بازرگانی با چین به یک میلیارد دالر می رسد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن