اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

کمیسیون‌ جدید، در مورد زمان انتخابات پارلمانی تصمیم می‌گیرد


مدتی است کمیسیون‌های انتخاباتی در جنگ لفظی و تقابل دیدگاه در مورد اعلام زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی به سر می‌برند.

به گزارش رشد، کمیسیون مستقل انتخابات گفته که امروز (دوشنبه) زمان برگزاری انتخابات را اعلام می‌کند؛ اما رییس اجرایی در جلسه شورای وزیران گفت: “اصلاحات آمدنی است و کمیسیون‌های جدید تصمیم خواهند گرفت.”

نور محمد نور، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به رسانه ها گفته است که امروز (دوشنبه) زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی اعلام می‌شود.

نور گفت که اعلام تاریخ برگزاری انتخابات، وظیفه‌ی این کمیسیون است و دولت تا فردا باید بودجه آن را فراهم کند.

همزمان اما حکومت، کمیسیون‌های کنونی انتخاباتی را نامشروع می‌داند و هشدار می‌دهد که پیش از کامل شدن روند اصلاحات انتخاباتی، تصمیم‌های این کمیسیون‌ها قابل اعتبار نیست.

داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی دولت امروز (دوشنبه) در جلسه شورای وزیران گفت: “تمام فعالیت‌های انتخاباتی زیر نظر کمیسیون جدید انتخاباتی که تشکیل می‌شود، انجام خواهد شد.”

آقای عبدالله همچنان افزود: “به مردم اطمینان می‌دهیم که اصلاحات انتخاباتی شدنی است، ممکن است و بدون اصلاحات امکان برگزاری انتخابات آینده نیست. تشویش مردم این است که مبادا کمیسیون قبلی انتخابات که عملکرد سالم نداشته، روند انتخابات همین گونه ادامه پیدا کند.”

کمیته‌ی گزینش کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی اما به چالش قانونی برخورده و از سوی دیگر، حکومت، کمیسیون‌های انتخاباتی کنونی را نامشروع دانسته و تصمیم‌های آنها را قبول ندارد.

حال باید دید، حکومت، چگونه و از چه راهی، چالش قانونی را که فرا راه اصلاحات انتخاباتی قرار گرفته است برطرف می‌‎کند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن