اقتصادی

کمیسیون تدارکات قراردادی را به ارزش ۵ میلیارد افغانی منظور نمود

 

کمیسیون تدارکات با حضور رییس جمهور غنی ۵۰ قرار دادری را به ارزش مجموعی حدود پنچ میلیارد افغانی منظور کرده است.

به گزارش رشد، دفتر ریاست جمهوری با نشر یک خبرنامۀ گفته است که اقای غنی شام روزگذشته اعلام کرده است که مقداری از این پول در بخش های استیشن برق دشت الوان و شبکه آبرسانی شهر چریکار به مصرف خواهد رسید.
رییس جمهور غنی استیشن برق دشت الوان و شبکه آب رسانی در چاریکار را مهم ارزیابی کرده است و گفته که تا چند سال آینده از لحاظ انرژه به حالت تولیدی و صادراتی خوهیم رسید.
در نشست شب گذشته به تعداد ۵۰ قرارداد به ارزش مجموعی حدود ۵ میلیارد افغانی منظور گردید، که شامل دیزاین و ساختمان سب استیشن برق دشت الوان پلخمری، اعمار شبکه آب رسانی شهر چاریکار، قیرریزی سرک چهار راه  قلعه نجارای شهر کابل، حفظ ومراقبت تاسیسات قومندانی های امنیه وزارت امور داخله و وزارت دفاع ملی می باشد.
آقای غنی به وزارت های انرژی و آب، مالیه، اقتصاد و اداره تدارکات ملی هدایت داد تا در تسریع روند کاری پروژه های بزرگ بند ها که طی سالهای گذشته پیشرفت خوب نداشته اند، تلاش بیشتر کنند.
او در این نشست گفته است که خود کفای در عرصه تولیدات باید روند بهتری را طی کند و تولیدات داخلی باید جاگزین واردات از خارج کشور شود.
غنی افزوده است که حکومت در صدد ایجاد فرصت های کار برای مردم می باشد و استفاده از تولیدات داخلی از طریق تدارکات عامه و قرارداد های سایر نهاد های حکومتی بستر مناسب کاریابی و رشد متشبثین داخلی را فراهم می کند.
گفته می شود که کمیسیون تدارکات ملی قرارداد های تدارک مواد غذایی، ادویه، البسه و ترانسپورت مورد ضرورت خوابگاه و مرکز هزار بستر تداوی معتادان را که از جانب وزارت صحت عامه پیشنهاد گردیده بود، نیز مورد تصویب قرارداد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن