افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

کمیشنران تازه کمیسیون انتخابات مراسم تحلیف بجا آوردند

اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی امروز (دوشنبه، ۱۳ حوت) در حضور رئیس جمهور محمد اشرف غنی، مراسم تحلیف را بجا آوردند.

به گزارش خبرگزاری رشد، در مراسمی که به همین منظور در قصر چهارچنار ارگ براگزار شده بود، فرمان رئیس جمهور غنی در خصوص تعیین کمیشنران مذکور و روسای دارالانشای کمیسیون های انتخاباتی از سوی اسدالله غضنفر مشاور فرهنگی رئیس جمهور قرائت گردید.

در اعلامیهٔ که از سوی ارگ ریاست جمهوری به نشر رسیدده آمده است که سپس سید عصمت الله مل، مولانا محمد عبدالله، اورنگ زیب، محمد حنیف دانشیار، مسافر قوقندی، حوا علم نورستانی و رحیمه ظریفی بحیث  کمیشنران جدید کمیسیون انتخاباتی، حلف وفاداری یاد نمودند.

همچنان محمد قاسم الیاسی، زهره بیان شینواری، مولوی دین محمد عظیمی، محمد یونس طغرا و سید قطب‌الدین رویدار بحیث کمیشنران جدید کمیسیون شکایات انتخاباتی، حلف وفاداری یاد کردند.

اعلامیه می افزاید که در این مراسم حبیب الرحمان ننگ بحیث رئیس دارالانشای کمیسیون انتخابات و چمن شاه اعتمادی بحیث رئیس دارالانشای کمیسیون شکایات انتخاباتی حلف وفاداری یاد نمودند.

شاه حسین مرتضوی، سخنگوی ریاست جمهوری به روز جمعه (۱۰ حوت) اعلام کرد که برای عضویت در کمیسیون انتخاباتی هشتاد و یک تن توسط احزاب و نهاد مدنی معرفی شده بودند که چهارده تن شان بیشترین آرا را از سوی ۱۸ تن از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری بدست آوردند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن