افغانستانبرگزیده های سایت

کندز تحت محاصره قرار دارد

اعضای نهاد موسوم به مدافعین جوانان افغانستان و برخی از اعضای شورای ولایتی کندز می‌گویند که نیروهای امنیتی افغان در این ولایت در وضعیت دفاعی قرار دارند نه در حالت تعرضی.

آنان امروز در یک نشست خبری زیر شعار “بازی سیاسی خویش را کنار بگذارید” در کابل به حکومت هشدار دادند، اگر به وضعیت این ولایت رسیدگی صورت نگیرد احتمال سقوط دوباره آن وجود دارد.

فیض برهمن رئیس نهاد مدافعین جوانان افغانستان

فیض برهمن رئیس نهاد مدافعین جوانان افغانستان در مورد گفت:

“حکومت نه تنها که وعده‌های خود را عملی نکرد که باز هم فاجعه دوم رخ داد و کندز تحت محاصره قرار دارد، یگانه راه را که حکومت امروز پیش گرفته نیروهای امنیتی را به کندز ارسال می‌کنند فقط برای دفاع نه تعرض.”

ولایت کندز از سه روز به این سو در آتش جنگ میان مخالفین مسلح حکومت و نیروهای امنیتی افغان می‌سوزد و به گفته اعضای شورای ولایتی این ولایت تا کنون این جنگ صدها کشته و زخمی برجا گذاشته است.

شهر کندز در ماه میزان سال گذشته موقتاً به دست طالبان مسلح سقوط کرد اما نیروهای امنیتی افغان بعد از درگیری‌های شدید توانستند بسیاری مناطق این ولایت را از حضور طالبان مسلح پاکسازی کنند.

ایوبی: به ولایت کندز باید توجه شود تا فاجعه شش میزان دوباره تکرار نگردد.

اما محمد یوسف ایوبی رئیس شورای ولایتی کندز می‌گوید که نیروهای امنیتی افغان این ولایت را بگونه کامل از وجود مخالفان مسلح دولت پاکسازی نکرده بود و به همین علت کندز بار دیگر به میدان جنگ مبدل شده‌است.

وی گفت:”خواهان این هستیم که به ولایت کندز توجه کنند تا فاجعه شش میزان تکرار نشود و توجه خاص رئیس صاحب جمهور، در کل حکومت وحدت ملی و جامعه جهانی را در ولایت کندز خواهان هستیم.”

در عین حال وزارت دفاع افغانستان ادعای‌های نهاد مدافعین جوانان افغانستان و اعضای شورای ولایتی کندز را رد کرده می‌گوید که چهار عملیات نظامی در حال حاضر در ولایت‌های شمال جریان دارد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن