افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

کنفرانس منطقه‌ای مبارزه علیه تروریسم به میزبانی ریاست امنیت ملی برگزار شد

 این نشست دو روزه‌ تحت عنوان «کنفرانس منطقه‌ای مبارزه علیه تروریزم» با اشتراک وزیران و روسای امنیت ملی و سرویس‌های استخباراتی هشت کشورِ: ایالات متحده، پاکستان، آذربایجان، ازبیکستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرغیزستان و ترکمنستان دایر گردید.

برای اولین بار کنفرانس منطقه‌ای مبارزه علیه تروریسم با میزبانی ریاست عمومی امنیت ملی دولت جمهوری اسلامی افغانستان برگزار شد.

این نشست دو روزه‌ تحت عنوان «کنفرانس منطقه‌ای مبارزه علیه تروریزم» با اشتراک وزیران و روسای امنیت ملی و سرویس‌های استخباراتی هشت کشورِ: ایالات متحده، پاکستان، آذربایجان، ازبیکستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرغیزستان و ترکمنستان دایر گردید.

این نشست نیز به ادامه‌ی تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان برای جلب حمایت کشورهای منطقه و جهان از مبارزه‌ی برحق نیروهای دفاعی-امنیتی کشور در امر مبارزه با تروریسم و پشتیبانی از تلاش‌های مذاکرات صلح به رهبری نهادهای مشروع افغانستان برگزار گردیده است.

در این نشست دو روزه، مقامات بلندپایه‌ی سرویس‌های استخباراتی کشورهای متذکره، از ریاست عمومی امنیت ملی به دلیل گرفتن ابتکار عمل در برگزاری این کنفرانس تقدیر کردند. اعضای این نشست در مورد تهدیدات مشترک تروریسم در سه سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی تمرکز کردند. همچنین در این کنفرانس برای رفع تهدیدات مشترک تروریستی، نقشه‌ی راه و سازوکار مشترک طرح‌ریزی گردید.

در این کنفرانس نماینده‌های ریاست عمومی امنیت ملی با ارائه‌ی اطلاعات و مدارک موجود در مورد حضور و فعالیت گسترده‌ی گروه‌های تروریستی در افغانستان، خاطر نشان کردند که فعالیت‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان در امر مبارزه با تروریسم، گامی برای آرامش و ثبات در منطقه می‌باشد. نیروهای دفاعی-امنیتی افغانستان نقش برجسته‌ای در مبارزه با تروریسم منطقه‌ای دارند. هدف اساسی این نیروها حفاظت از افغانستان در برابر تهدیدات مشترک منطقه‌ای و جلوگیری از سرازیری و سرایت این تهدیدات به کشورهای منطقه‌ می‌باشد. به این ترتیب نیروهای دفاعی-امنیتی افغانستان در دو جبهه‌ی داخلی و منطقه‌ای در حال مبارزه با تروریسم می‌باشند.

نمایندگان کشورهای اشتراک کننده ضمن تائید نقش برجسته‌ی افغانستان در امر مبارزه با تروریسم در سطح منطقه‌ای، نگرانی‌های دولت و ملت افغانستان را قبول کرده و رشد روزافزون گروه‌های تروریستی در منطقه‌ را تائید کردند. آنها ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروهای دفاعی-امنیتی افغانستان، حمایت قاطع شان‌را از نظام و ‌حکومت افغانستان اعلام داشتند و برای تامین صلح و ثبات داخلی و منطقه‌ای، از مذاکرات صلح به رهبری دولت جمهوری اسلامی افغانستان حمایت و پشتیبانی نمودند و اظهار داشتند که صلح و ثبات منطقه از راه افغانستان می‌گذرد؛ یک افغانستان باثبات مساوی‌ است با یک منطقه‌ی باثبات.

در پایان این کنفرانس همه اعضای اشتراک کننده ضمن سپاسگزاری از نقش سازنده‌ی افغانستان روی موارد ذیل به تفاهم رسیدند:

–              اجماع روی تعریف تروریسم

–              تهدیدات مشترک شناسایی و بخاطر محو آن اقدام صورت می‌گیرد.

–              تسریع روند تبادل اطلاعات میان سرویس‌ها

ریاست عمومی امنیت ملی در نظر دارد تا در آینده‌ی نزدیک، بخاطر شکل‌دهی اجماع منطقوی بر علیه تروریسم، میزبان کنفرانس‌های امنیتی منطقه‌ای باشد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن