تیتر یکجهان

کوریای شمالی آزمایش موشکی جدید انجام داد

به دنبال شلیک موشکی جدیدکوریای شمالی، ارتش آمریکا اعلام کرد هیچ نوع تهدید فوری‌ از جانب پرتاب موشکی کوریای شمالی به وجود نیامده است.

فرماندهی ایالات متحده در هند – اقیانوسیه در بیانیه‌ای به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما از پرتاب موشک مطلع هستیم و در حال رایزنی نزدیک با متحدان و شرکای خود هستیم. در حالی که ما ارزیابی کرده‌ایم که این رویداد تهدیدی فوری برای پرسنل یا قلمرو ایالات متحده یا متحدان ما نیست، این پرتاب موشک، تاثیر بی‌ثبات‌کننده برنامه سلاح‌های غیرقانونی کوریای شمالی را برجسته می‌کند.

در این بیانیه آمده است: تعهد آمریکا به دفاع از جمهوری کره و ژاپن همچنان راسخ باقی مانده است.

امروز (سه شنبه) رئیس ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی اعلام کرد که کوریای شمالی دست‌کم یک پرتابه نامشخص به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است. یوشیهیده سوگا، نخست‌وزیر ژاپن به خبرنگاران گفت که این موشک پیونگ‌یانگ احتمالا از نوع بالستیک بوده است. خبرگزاری کیودو ژاپن هم گزارش داد که این موشک در نزدیکی منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرده است.

همچنین ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی اعلام کرد، این موشک از یک منطقه در سمت شرقی کوریای شمالی در حدود ساعت ۶:۴۰ صبح شلیک شده است. خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که مقام‌های اطلاعاتی در سئول و واشنگتن در حال ارزیابی این پرتاب برای استخراج اطلاعات بیشتر هستند. جزئیات بیشتری هنوز در دسترس نیست.

لینک کوتاه

https://www.roushd.news/r102p
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن