برگزیده های سایتجهان

کوریای شمالی بزودی سلاح استراتیژیک جدید را معرفی می کند

کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی گفته است که کشورش به زودی “سلاح استراتژیک” جدیدی را معرفی خواهد کرد.

کیم جونگ اون، دیروز چهارشنبه اول جنوری (۱۱ جدی) گفت که کوریای شمالی دیگر مکلف به ادامۀ تعلیق آزمایش سلاح‌های هسته‌ای و میزایل‌های بالستیک ًبین قاره‌ای نیست.

پس از توقف مذاکرات هسته‌ای میان ایالات متحده و کوریای شمالی، آقای کیم تهدید کرده بود که “هدیۀ کرسمس” خواهد فرستاد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در پی این اشارۀ تهدید آمیز آقای کیم گفته بود که امریکا برای برخورد با هرگونه “هدیۀ کرسمس” کوریای شمالی آماده است.

پس از آن که ایالات متحده هشدار داد که در صورت آزمایش راکت‌های دوربرد یا هسته‌ای از سوی کوریای شمالی با اقدام متناسب واکنش نشان خواهد داد، رهبر کوریای شمالی در جلسه حزب حاکم کشورش خواستار “تدابیر مثبت و تهاجمی” شد.

کوریای شمالی ماه گذشته مذاکرات هسته‌ای در سطح کاری را با ایالات متحده ترک کرد و واشنگتن را مسبب توقف این مذاکرات معرفی کرد. پیونگ یانگ از آن زمان به بعد تهدید کرده است که آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب میزایل‌های دوربرد را از سر خواهد گرفت.

آخرین آزمایش میزایل بالستیکی بین قاره‌ای کوریای شمالی به نوامبر ۲۰۱۷ و آمزایش هسته‌ای آن کشور به سپتمبر ۲۰۱۷ بر می‌گردد.

کیم جونگ اون و دونالد ترمپ از جون ۲۰۱۸ تا کنون، سه بار ملاقات کرده اند، اما در زمینۀ خلع سلاح هسته‌ای کوریای شمالی به پیشرفتی دست نیافته اند.

اختلاف عمدۀ دو طرف بر سر سرعت لغو‌ تحریم‌ها و چگونگی برچیدن برنامۀ، هسته‌ای کوریای شمالی است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن