برگزیده های سایتجهان

کوریای شمالی راکت‌اندازهای دوربرد خود را در نواحی مرزی مستقر کرد

کوریای شمالی در واکنش به موضع گیریهای اخیر کوریای جنوبی در خصوص حفظ آمادگی نظامی برای مقابله با پیونگ یانگ، روز دوشنبه تعداد قابل توجهی از راکت اندازهای دوربرد خود را در مناطق مرزی با این کشور مستقر کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ شمار این راکت اندازها طبق اعلام وزارت دفاع و دولت کوریای جنوبی به ۳۰۰ دستگاه می رسد که می تواند به راحتی اطراف و مرکز شهر سئول، پایتخت این کشور را هدف قرار دهد.

کوریای شمالی از دو سال قبل تعداد راکت اندازهای خود را در این منطقه افزایش داده است اما وسایل جدید نظامی این کشور تا بیش از ۴۰ کیلومتر برد دارد و می تواند نواحی اطراف مرز و پایتخت را هدف بگیرد.

این در شرایطی است که هنوز تنش ها پس از آزمایش یک موشک بالستیک کوریای شمالی در روز شنبه با برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر از روی یک زیردریایی فروکش نکرده است.

وزارت امور خارجه کوریای جنوبی نیز با انتشار بیانیه ای از افزوده شدن بر تنش ها ابراز نگرانی کرده و گفته است که باید برای جلوگیری از تهدیدهای نظامی و تحرکات کوریای شمالی کاری صورت داد.

کوریای شمالی هم در عوض پیشنهاد کرده است در صورتی که رزمایش مشترک امریکا و کوریا متوقف شود دست به آزمایش هسته ای نخواهد زد.

راکت اندازهای جدید سرعت و قابلیت بالایی برای پرتاب دارند و چنانچه بیش از ۳۰ دستگاه از آنها به طور مشترک پرتاب ها را شروع کنند، ۹ هزار راکت به طور همزمان در خاک کوریای جنوبی پرتاب فرود خواهند آمد.

گزارش ارتش کوریای حاکی است که راکت اندازها برد پرتابی مختلفی دارند که از ۴۰ تا ۶۵ کیلومتر متغیر است و می تواند نواحی شمالی پایتخت را کاملا زیر پوشش بگیرد.

خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی در گزارشی اعلام کرده که شمار راکت اندازهای کوریای شمالی در نواحی مرزی به حدود ۶۰۰ دستگاه می رسد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن