تیتر یک

گروه حقوق بشری در فرانسه خواستار لغو ممنوعیت پوشیدن مانتو عبایی در مکاتب فرانسه شد

یک گروه ناظر حقوق بشری در فرانسه به ممنوعیت پوشیدن مانتو عبایی(نوعی مانتوی بلند و فراخ) توسط محصلین مسلمان در مکاتب از سوی دولت این کشور اعتراض کرد.
به گزارش سرویس ترجمه رشد به نقل از “The Muslim News” وینسنت برنگارت، وکیل نهادی موسوم به “اقدام برای دفاع از حقوق مسلمانان(ADM)” در فرانسه که در زمینه حمایت از حقوق مسلمانان در برابر تبعیض و اسلام هراسی فعالیت دارد در “X”(تویتر) نوشت درخواست تجدید نظر در مورد ممنوعیت پوشیدن حجاب(مانتو عبایی) در مکاتب دولتی روز جمعه به شورای دولتی فرانسه ارسال شده است.
وی افزود این ممنوعیت چندین آزادی اساسی را نقض می کند.
برنگارت و همکارش “ویلیام بوردون” به نمایندگی از گروه حقوق بشری یاد شده به دادگاه درخواست تجدید نظر داده اند.
این درخواست تجدید نظر پس از آن صورت می گیرد که هفته گذشته گابریل آتال، وزیر معارف فرانسه، اعلام کرد دانش آموزانی که لباس های سنتی از جمله مانتو عبایی به تن داشته باشند نمی توانند روز دوشنبه هفته جاری و همزمان با آغاز سال تحصیلی تازه در این کشور در صنوف درسی حاضر شوند.
وزیر معارف فرانسه در عین حال تاکید کرد با آغاز سال تحصیلی تازه مدارس از ورود محصلین استقبال می کنند و دلیل وضع قانون ممنوعیت پوشیدن مانتو عبایی و “قمیس”(نوعی پیراهن زنانه فراخ) طی جلساتی توجیهی برای محصلین توضیح داده خواهد شد.
از سویی هم امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، روز جمعه گفت دولت در مورد ممنوعیت وضع شده بر نحوه پوشش در مکاتب مصمم است.
رئیس جمهور فرانسه از موضع وزیر معارف این کشور دفاع نمود و گفت دولت در ارتباط با این موضوع سازش ناپذیر است و در اجرای قانون وضع شده تمام تلاش خود را انجام می دهد.
این در حالی ست که وضع قانون تازه در مورد ممنوعیت حجاب محصلین مسلمان در مکاتب دولتی فرانسه یک بار دیگر دولت این کشور را مورد اعتراض و انتقاد قرار داد؛ دولت فرانسه در سال های اخیر با وضع برخی قوانین، اتخاذ سیاست ها و اعلامیه های ضد اسلامی، جامعه مسلمانان در این کشور را هدف قرار داده است. به دنبال اتخاذ چنین سیاست هایی از جمله قانون “ضد جدایی طلبی” از سوی دولت فرانسه محدودیت های شدیدی بر مسلمانان در این کشور اعمال شده و حملات به مساجد و نهادهای خیریه وابسته به مسلمانان در فرانسه افزایش یافته است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن