برگزیده های سایتتیتر یک

گزارش رسانه ها از بازگشت داعش و القاعده به افغانستان

در این رابطه، رییس اف بی ای آمریکا نیز تایید کرده است که داعش و القاعده در افغانستان حضور دارند و فعالیت آن‌ها واقعیت افغانستان است.

خبرگزاری فاکس نیوز در تازه‌ترین گزارش خود مدعی شده است که داعش و القاعده به افغانستان بازگشته‌اند و برای آمریکا و جهان یک خطر بالقوه بزرگ هستند.
در گزارش این خبرگزاری آمده است که برخلاف توافقنامه دوحه که طالبان متعهد به قطع همکاری با شبکه القاعده شده بودند، اما اکنون افغانستان به یک مکان امن برای این گروه‌ها تبدیل شده است.
در این گزارش به نقل از چند مقام آمریکایی آمده است که القاعده و داعش در حال برنامه‌ریزی برای حمله به آمریکا و دیگر کشورهای جهان هستند و خطر بزرگی متوجه جامعه جهانی است.
در این رابطه، رییس اف بی ای آمریکا نیز تایید کرده است که داعش و القاعده در افغانستان حضور دارند و فعالیت آن‌ها واقعیت افغانستان است.
علاوه بر این، در گزارش فاکس نیوز به نقل از ناهید فرید، عضو پیشین مجلس نماینده افغانستان آمده است که دستکم چهار هزار و ۵۰۰ داعشی در افغانستان حضور دارند.
افزون بر این، هیبت‌الله علیزی، رییس پیشین ستاد ارتش افغانستان نیز مدعی شده است که پسر اسامه بن لادن به ولایت‌های غزنی و هلمند سفر کرده و با اعضای این شبکه دیدار داشته است.
این گزارش در حالی منتشر شده که طالبان هرگونه ارتباط با القاعده را تکذیب کرده و می‌گوید که این شبکه و گروه داعش فعالیتی در افغانستان ندارند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن