افغانستانبرگزیده های سایت

گفت‌وگو با طالبان یک نیاز است

انگلا مرکل، نخست وزیر آلمان گفته است که برای دستیابی سریع به یک راه حل سیاسی در افغانستان، گفت‌وگو با طالبان یک نیاز است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ نخست وزیر آلمان در حاشیه‌ی نشست وارسا به خبرنگاران گفت که مذاکره با گروه طالبان ضروری است تا با استفاده از آن یک راه حل سیاسی برای رفع بحران کنونی در افغانستان به دست آید.

سپوتنیک به نقل از مرکل نگاشته است، “اگر می‌خواهید که یک راه حل برای تسریع روند سیاسی در افغانستان یابید باید به فکر آغاز گفت‌وگوهای صلح با طالبان باشید.”

او در حالی این مطلب را مطرح کرده که رییس جمهور غنی در همین نشست به شدت از عدم همکاری پاکستان در روند گفت‌وگوهای صلح انتقاد کرده است.

آقای غنی روز شنبه در وارسا گفت که کابل به جز از پاکستان، همکاری همه کشورهای منطقه را برای ترویج صلح و ثبات در افغانستان با خود دارد.

او گفت: “با وجود تعهدات واضح در روند صلح چهار جانبه، پاکستان هنوز هم فرق خطرناکی را بین دهشت افگنان خوب و بد در عمل قایل می شود. مشکل کلیدی بین کشور های همسایه ما عدم موجودیت قوانین بازی است که همه روی آن توافق داشته باشد.”

در همین حال محمد نفیس ذکریا، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اظهارات رییس جمهور غنی در وارسا را رد کرد و گفت که کشورش از این اظهارات مایوس شده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن