افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

یاسر: ما حامی شعاری جمهوریت نه بلکه حامی واقعی جمهوریت هستیم

به گزارش خبرگزاری رشد، در این نشست ابوالحسین یاسر؛ رهبر حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان به نمایندگی از روسا و رهبران احزاب سیاسی صحبت کرده گفت:"در آغاز لازم می دانم به روح همه شهدای نیروهای دلیر و قهرمان امنیتی و دفاعی کشور خصوصا رویداد تروریستی ولایت لوگر درود فرستاده و به همه مردم عرض تسلیت کنم. درد ما و مصیبت همه ای ما یکی است چون همه عضو یک پیکر و یک جغرافیای بزرگ به نام افغانستان هستیم".

ابوالحسین یاسر؛ رهبر حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان در دیدار که رئیس جمهور محمد اشرف غنی امروز دو شنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۰  با رؤسا و نمایندگان احزاب سیاسی کشور داشت گفت:ما حامی شعاری جمهوریت نه بلکه حامی واقعی جمهوریت هستیم.

به گزارش خبرگزاری رشد، در این نشست ابوالحسین یاسر؛ رهبر حزب حرکت اسلامی متحد افغانستان به نمایندگی از روسا و رهبران احزاب سیاسی صحبت کرده گفت:”در آغاز لازم می دانم به روح همه شهدای نیروهای دلیر و قهرمان امنیتی و دفاعی کشور خصوصا رویداد تروریستی ولایت لوگر درود فرستاده و به همه مردم عرض تسلیت کنم. درد ما و مصیبت همه ای ما یکی است چون همه عضو یک پیکر و یک جغرافیای بزرگ به نام افغانستان هستیم”.

وی افزود:” نقش احزاب در دوره های مختلف کشور خصوصا در صد سال اخیر متفاوت بوده است. با فراز و فرود های زیادی بر خورد دار بوده است. احزاب در تاریخ افغانستان گاهی در متن بوده است گاهی در حاشیه و گاهی هم متاسفانه عامل بحران و جزو مشکل، با همه ای این ها احزاب سیاسی رکن اصلی دموکراسی است. دموکراسی بدون حزب معنا ندارد. چنانچه جمهوریت هم بدون نقش و مشارکت احزاب معنا نخواهد داشت”.

یاسر در ادامه گفت، قرار گرفتن برخی احزاب در بیستر ایدلوژی و گاها همراه با افراط گرایی، نظامی گرایی و قومی شدن احزاب مانع اصلی در برابر دموکراسی و در واقع تنزیل جایگاه احزاب از نقش مثبت و برازنده در نقش منفی می باشد. من این مشکل را با عمق دل درک کرده خدمت همه شریک می کنم.

رهبر حزب حرکت متحد افغانستان اضافه کرد:” من انتظار دارم تا نگاه حکومت به همه احزاب نگاه عادلانه و منصفانه باشد. ملاک حضور احزاب سیاسی در تعامل با حکومت و حضور در ساختار چه است؟ چرا تنها پنج الی ده حزب که لباس قوم را برتن کرده اند در همه قضایا دخیل اند اما سایر احزاب که گروپ مسلح ندارند و تابع قانون و نظم اند در حاشیه اند”.

او افزود: ما حامی شعاری جمهوریت نمی باشیم! حامی واقعی جمهوریت هستیم. در عمل در انتخابات نشان داده ایم، حالا هم در کنار تان هستیم تا آخرین مرحله در برابر زور گویی طالبان ایستاده می شویم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت:  ما از جناب شما انتظار داریم تا همه حوزه ها را به رسمیت بشناسید. به همه توجه شود. حزب به حیث حزب به رسمیت شناخته شود. نه تنها احزاب تیکه دار که در یک سال حد اقل پنج بار پهلو بدل می کنند.

یاسر در اخیر افزود:” جناب ریس جمهور! از آدرس حوزه شیعه های افغانستان و هزاره ها به شما مطلق اطمینان می دهم که در کنار شما هستیم.قدرت بسیج مردمی کافی داریم از تمام ظرفیت های مردمی برای حمایت از نظام استفاده خواهیم کرد”.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن