تیتر یکحاکمیت قانوندسته‌بندی نشده

یخ عدم تبریکی شکست ـ اتحادیه اروپا به دولت ساز تبریکی داد

اتحادیه اروپا ضمن تبریک گفتن به محمد اشرف غنی برای پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری، از نتیجه انتخابات حمایت نموده و تصریح کرده و منتظر کار با حکومت آینده است.

اتحادیه اروپا ضمن تبریک گفتن به محمد اشرف غنی برای پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری، از نتیجه انتخابات حمایت نموده و تصریح کرده و منتظر کار با حکومت آینده است.

به گزارش خبرگزاری رشد:

کمیسیون مستقل انتخابات روز سه‌شنبه (۲۹ دلو) نتایج انتخابات ریاست جمهوری کشور را اعلام کرد و گفت که آقای غنی با گرفتن ۵۰.۶۴ درصد آرا، برنده انتخابات شده است.
جوزف بورل نمایندۀ عالی اتحادیۀ اروپایی در امور خارجی روز چهارشنبه(۳۰ دلو) در یک تماس تیلفونی با آقای غنی، پیروزی وی را در انتخابات تبریک گفته است.
اتحادیۀ اروپایی با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای بورل از پایان روند گستردۀ تفتیش و رسیدگی به شکایات که در آن همه طرف‌های دخیل در انتخابات شامل بودند، استقبال کرده است.
در این اعلامیه ضمن حمایت اتحادیۀ اروپایی از «چارچوب قانونی و نهادینه» در افغانستان، از نهادهای انتخاباتی آن کشور که با وصف «مقابل بودن با چالش‌ها» کار خود را به سر رسانیدند، قدردانی شده است.
آقای بورل از اظهارات رییس جمهور غنی که گفت با هیچ کسی حریف و رقیب نیست و حکومت وی همه شمول خواهد بود، استقبال کرده است.
نمایندۀ عالی اتحادیۀ اروپایی در امور خارجی پیشرفت‌ها در روند صلح را فرصتی خوانده است که «نباید از دست برود». او تاکید کرده است که اکنون اولویت کاری، تامین اجماع برای حمایت از روند همه شمول صلح خواهد بود و به گفتۀ وی اتحادیۀ اروپایی از این روند حمایت می‌کند.
اتحادیۀ اروپایی همچنین از ادامۀ حمایت خود از اصلاحات سیاسی و اقتصادی، بهبود تنفیذ قانون و تقویت حقوق بنیادی تمام مردم افغانستان اطمینان داده است.
هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) در یک واکنش محتاطانه به اعلام نتایج انتخابات گفته است که آمادۀ کار با حکومت آینده است.
یوناما با نشر اعلامیه‌ای و با اشاره به نگرانی‌های مطرح شده از سوی برخی نامزدان گفته است: «ملل متحد به حمایت از مردم و نهادهای افغانستان به شمول همه احزاب سیاسی ادامه داده و به نهادهای انتخاباتی به منظور رسیدگی به تقاضاهای قابل درک نامزدان مشورت بی‌طرفانه و تخصصی خواهد داد تا در تصامیم مرتبط با تفتیش و بازشماری شفافیت موجود باشد».

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن