افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

یوسف نورستانی این‌بار در امریکا گل کاشت

دادگاهی در ایالت کالیفورنیا امریکا، احمد یوسف نورستانی عضو مجلس بزرگان و رییس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را به جرم دزدی و غارت از ٰبودجه عامهٰ محکوم کرده است.

بر اساس خبرنامه وزارت دادگستری آمریکا، آقای نورستانی در دادگاه اعتراف کرده است که او بین سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ در مورد سفرها و محل اقامتش دروغ گفته و به طور غیرقانونی بیش از صدهزار دالر از بودجه رفاه اجتماعی دولت آمریکا دریافت کرده است.

نورستانی همچنان در دادگاه گفته است کرده است که او در جولای ۲۰۱۵ به دریافت کمک‌های مالی دولتی (افراد کم‌درآمد) به اداره “رفاه اجتماعی” درخواست داده بود.

کسانی که مستحق این کمک‌های دولتی شناخته شوند، باید در آمریکا اقامت داشته باشند و سفرهای خارجی بیش از ۳۰ روز خود را به دولت گزارش دهند.

او به طور غیرقانونی بیش از ۲۷ هزار دالر از این اداره دریافت کرده و همچنین بیش از ۷۳ هزار دالر هم خرج هزینه‌های درمانی او شده است.

قرار است حکم دادگاه تاریخ ۹ مارچ۲۰۲۰ صادر شود که به اساس آن این سناتور افغان ممکن است به حد اکثر ۱۰ سال زندان و پرداخت ۲۵۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم گردد.

این در حالی است که احمد یوسف نورستانی در ماه می ۲۰۱۹ از سوی دادگاه جرایم سنگین افغانستان نیز به جرم دستبرد به ٰدارای عامهٰ به مدت ۱۳ ماه حبس محکوم گردید، اما این حکم دادگاه هیچ گاهی عملی نشد.

آقای نورستانی زمانی که در سال ۲۰۰۹ میلادی به عنوان والی هرات گماشته شده بود، مبلغ یک میلیون افغانی را از بودجه ٰتصدی ملی بس ٰ برداشت نموده بود، اما او هیچگاهی این پول را دوباره باز نپرداخته بود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن