برگزیده های سایت

یونیسف: بیش از 1 میلیون دختر در افغانستان به دلیل محرومیت از تحصیل امید خود را از دست داده اند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد تداوم محرومیت دختران از آموزش و تحصیل در افغانستان بیش از یک میلیون دختر را ناامید ساخته است.
یونیسف روز چهارشنبه، نهم حمل نتیجه‌ی مصاحبه با دخترانی در سراسر افغانستان را منتشر کرد و تمام مصاحبه شوندگان گفته‌اند تداوم ممنوعیت آموزش آنان را دلسرد ساخته است.
این نهاد گزارش داد «کودکان در سراسر افغانستان کوله پشتی، یونیفورم و قلم خود را برداشتند و از بازگشایی مکاتب در ماه مارچ پس از تعطیلات طولانی زمستان خوشحال شدند».
این نهاد در ادامه افزود برای ۱ میلیون دختر، سال جاری فقط امیدها و رویاهای خرد شده را نوید می‌دهد، زیرا امارت اسلامی بار دیگر از رفتن دختران به مکاتب جلوگیری می‌کنند.
یونیسف به نقل از آرزو گزارش داد « بیش از ۵۴۰ روز است که در کلاس درس نبوده ام. در حال شمارش هستم. اگر مکاتب باز نشوند، باید به شمارش ادامه دهم و این افسردگی ادامه خواهد داشت.»
واکنش‌های جهانی در قبال ممنوعیت آموزش زنان در افغانستان زمانی افزایش یافت که با آغاز سال تعلیمی دختران برای دومین سال متوالی نتوانسته اند به مکتب بروند.
پیش از این نیز یونیسف به مناسبت سال تعلیمی در افغانستان از امارت اسلامی خواسته بود تا «هرچه زودتر» به دختران اجازه رفتن به مکتب را بدهند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن