اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

یکی از همکاران حمله بروکسیل مظنون ترور احمد شاه مسعود است

 

یکی از تروریستان مظنون در قضیۀ انفجارها در بروکسیل پایتخت بلجیم، مدت هفت‌سال به اتهام دست‌داشتن در ترور احمدشاه مسعود، قهرمان ملی افغانستان زندانی بوده‌است.

به گزارش دیلی میل، اطلاعات جدیدی که پس از حمله‌های مرگ‌بار در بروکسیل به دست آمده نشان می‌‍دهد مردی که توسط پولیس هدف قرار گرفته پیش از این به خاطر دست‌داشتن در ترور یکی از رهبران افغان زندانی بوده‌است.

مظنون که به نام عبدالرحمان امیرود شناسایی شده زمانی هدف گلولۀ پولیس بروکسیل قرار گرفته که از سوی پولیس مبنی بر انتقال بم در بستۀ دست‌داشته‌اش مورد شک قرار گرفته‌است.

مسعود که پس از ترورش توسط دو فرد مربوط به شبکۀ القاعده در سال ۲۰۰۱ رسما به عنوان قهرمان ملی افغانستان شناخته شده تا زمانی که هدف حملۀ انتحاری قرار گرفت و جانش را از دست داد، در برابر طالبان و القاعده مقاومت کرد و دست از نبرد برنداشت.

او مدت کوتاهی پیش از حملۀ تروریستی در نیویارک و واشنگتن و پس از آن‌که به اروپا و امریکا از نفوذ تروریزم هشدار داد، ترور شد.

احمدشاه مسعود طالبان و القاعده را به عنوان تهدید جهانی می‌شناخت و بارها برای امریکا هشدار داده بود که اگر جلو این گروه‌ها گرفته نشود تروریزم سراسر جهان را خواهد گرفت.

مسعود که در سال ۲۰۰۱ به خاطر جلب کمک‌های اتحادیۀ اروپا و کشورهای اروپایی رفته بود در یک سخن‌رانی در فرانسه گفت که امریکا از سوی بن لادن و عمال او هدف قرار خواهد گرفت.

روزنامۀ بریتانیایی میل آنلاین می‌گوید در حملۀ روز سه‌شنبه که در فرودگاه بروکسیل و ایست‌گاه میترو در بلجیم رخ داد ۳۱ نفر کشته شدند.

این روزنامه می‌افزاید پاسپورت مظنون دریافت‌شده و نشان می‌دهد کسی که احمدشاه مسعود را ترور کرده با بخشی از هراس‌افگنان در بروکسیل و کسی به نام طارق معروفی در آن‌جا ارتباط داشته‌است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن