افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

یک بام دو هوای پاکستان درمورد کمک‌های بشردوستانه به افغانستان

پاکستان در حالی خواستار ارسال کمک‌‌های بشردوستانه ممالک جهان به افغانستان است که با گذشت چند ماه هنوز محموله ۵۰ هزار تُنی گندم اهدایی هند به دولت کنونی کابل از خاک این کشور منتقل نشده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان با اشاره به تحولات افغانستان گفت: برقراری صلح و ثبات در این کشور برای اهداف سازمان اکو به ویژه تجارت ترانزیتی بسیار حیاتی است.

وی ادامه داد: همه ما باید به افغانستان و مردم آن کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی ارائه کنیم تا از رنج‌های عظیم انسانی و فروپاشی اقتصادی جلوگیری شود.

درحالی که بحران غذایی در افغانستان میلیون‌ها نفر را در این کشور به مرز قحطی کشانده است، پاکستان باوجود گذشت چند ماه از درخواست مقامات هندی برای انتقال محموله ۵۰ هزار تنی گندم اهدایی این کشور به افغانستان طفره رفته است.

براساس گزارش رسانه‌‎های هندی، دهلی‌نو مهر ماه از مقامات پاکستانی خواسته بود تا اجازه عبور محموله گندم اهدایی به افغانستان از خاک خود را بدهد اما تاکنون این مهم تحقق نیافته است.

از سوی دیگر نیز پس از تعهد وزیر خارجه پاکستان برای باز بودن ۲۴ ساعته گذرگاه مرزی «تورخم»، منابع محلی گاهی از مسدود شدن این گذرگاه بین مرز افغانستان و پاکستان خبر می‌دهند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن