افغانستانتیتر یک

یک جوان ۲۲ ساله پناهجوی افغان در اندونیزیا خود را آتش زده است

یک پناهجوی جوان افغان در اعتراض به انتظار هفت ساله خود برای اسکان مجدد و بی‌توجهی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد خود را در کشور اندونیزیا به آتش زد.

آژانس خبری فرانسه به نقل یک هماهنگ‌کننده محلی پناهندگان در اندونیزیا گزارش داد که این جوان دچار سوختگی شدید شده و به بیمارستان منتقل شده‌است.

او گفته است که این شهروند افغانستان در خارج از دفتر آژانس پناهندگان سازمان ملل در میدانی در جزیره سوماترا، در یک تظاهرات شرکت کرده بود.

اما تأکید کرد که این فرد در هنگام آتش‌زدن توسط پولیس و دوستانش نجات داده و به شفاخانه منتقل شده است. او گفت که این فرد از ناحیه‌ی سر، صورت و دست آسیب دیده است.

پناهجویان افغان در اندونیزیا تنها در یک ماه گذشته شش بار در اعتراض به عدم اسکان مجدد آنان توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) و نامشخص‌بودن سرنوشت‌شان، راهپیمایی کرده‌اند.

این پناهجویان قبلا گفته بودند که کمیساریای عالی پناهندگان این سازمان در اندونیزیا به‌گونه‌ی «عمدی» آنان را گروگان گرفته‌ است: «اداره‌ی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان متحد [در] اندونیزیا عامدانه در اسکان مجدد مهاجرین کُندکاری، سلیقه‌ای و گزینشی عمل می‌کند و به نحو مستقیم و یا غیرمستقیم در تلاش است تا مهاجرین را در اندونیزیا نگـه‌دارد.»

آنان اداره‌ی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در اندونیزیا را اداره‌ی «فاسد»، «مافیایی» و «سوءاستفاده‌جو» خوانده و گفته بودند که این اداره بر حقوق مهاجران افغان «تجارت» می‌کند.

پناهجویان گفته بودند حدوده ده سال می‌شود که در بی‌سرنوشتی مطلق به‌سر می‌برند و به‌دلیل اقدامات ضعیف کمیساریای پناهندگان سازمان ملل متحد در اندونیزیا در این مدت، ۱۴ پناه‌جوی افغان خودکشی کرده‌اند.

همچنین به گفته‌ی آنان، شمار زیادی از پناهجویان در این کشور هم‌اکنون از مشکلات روانی رنج می‌برند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن