افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

یک زن آلمانی به اتهام عضویت داعش به ده سال زندان محکوم شد

محکمه‌ای در آلمان، یک زن شهروند خودش را به اتهام ارتکاب چندین جرم از جمله عضویت داعش به ۱۰ سال زندان محکوم کرد. این زن ۳۰ ساله جنیفر دبلیو نام دارد و با شوهرش عضو داعش بوده اند.

آنان یک دختر خردسال ایزدی را که به عنوان برده نگهداری می کردند،‌ اجازه داد تا این دختر خردسال در زیر آفتاب شدید از تشنگی بمیرد.

محکمه‌ٔ عالی منطقه‌ای آلمان این زن را به ارتکاب جرایم مختلف از جمله عضویت در یک سازمان دهشت افگنی خارجی،‌ کمک و مشارکت در اقدام به قتل، قصد به ارتکاب جرایم جنگی و جنایت علیه بشریت محکوم کرد.

خبر گزاری دی‌پی‌ای، از قول دادستان‌های فدرال آلمان گزارش داده است که شوهر جنیفر دبلیو که عضو داعش بود،‌ این دختر پنج ساله‌ای ایزدی را به دلیلی که «تشک خود را تر» کرده بود،‌ به زنجیر بست و وی را در زیر آفتاب شدید در حویلی خانه‌اش بدون محافظت رها کرد. به گفته‌ای سارنوالان،‌ جنیفر دبلیو نیز اجازه داد تا این دختر پنج ساله‌ای ایزدی در زیر آفتاب شدید،‌ بمیرد.

گروه دولت اسلامی یا داعش اقلیت ایزدی را مرتد و ملحد تلقی می کند. تندروان این گروه در سال ۲۰۱۴ میلادی ده‌ها تن از مردان اقلیت ایزدی را در شهرک ایزدی نشین سنجار عراق کشتند.

تندروان داعش در عین حال، هزاران زن و دختر ایزدی را به بردگی گرفتند،‌ اقدامی که بر اساس سازمان ملل متحد، نسل کشی تلقی می شود.

یوخیم بایر،‌ قاضی این قضیه گفته است که این کودک ایزادی «بی دفاع و درمانده» در زیر گرمای شدید آفتاب قرار داده شد و متهم «از ابتدا باید محاسبه می کرد که کودکی که در گرمای آفتاب بسته شده بود،‌ با خطر مرگ مواجه است.»

رسانه‌های آلمانی گزارش داده اند که این زن آلمانی در یک خانواده‌ای پروتستان بزرگ شده بود و در سال ۲۰۱۳ میلادی به اسلام رو آورد. خبرگزاری اسوشیتد پرس گزارش داده است که این زن در سال ۲۰۱۴ میلادی از طریق ترکیه و سوریه، به عراق سفر کرد و به عضویت داعش پیوست.

به اساس گزارش اسوشیتد پرس، دادستان‌ها گفته اند که جنیفر دبلیو در سال ۲۰۱۵ میلادی عضو «پولیس اخلاق» داعش بود و در پارک‌های عمومی فلوجه و موصل گزمه می کرد تا اطمینان حاصل کند که زنان در آن مناطق قوانین پوشیدن نوع لباس و رفتار سختگیرانهٔ داعش را رعایت می کنند.

این زن متهم در سال ۲۰۱۶ میلادی زمانیکه می خواست اسناد هویت خود را در سفارت آلمان مقیم انقره تمدید کند، دستگیر شد و سپس به آلمان فرستاده شد.

قبل از حکم محکمه،‌ سارنوالان فدرال خواهان حبس ابد برای وی شده بودند،‌ اما وکیل مدافع‌اش خواهان حد اکثر دو سال زندان شده بود.

لینک کوتاه

https://www.roushd.news/r238p
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن