افغانستان

یک عضو تیم بسکتبال بانوان در کابل کشته شد

یک دختر جوان ۲۲ ساله عضو تیم منتخب بسکتبال بانوان کابل در ساحه حوزه هشتم شهر کابل توسط افراد مسلح بیرحمانه به قتل رسیده است.
به گزارش خبرگزاری رشد، این قتل عصر روز جمعه ۱۹ قوس ۱۴۰۰ در سرک اول کارته نو از مربوطات حوزه هشتم امنیتی صورت گرفته است.
شاهدان عینی می‌گویند افراد مسلح سوار بر موتر فولدر شیشه سیاه یک دختر بنام یلدا احمدی را در داخل کوچه فرعی سرک اول ناحیه هشتم با ضرب گلوله کشته و زهره نام خواهر او را با خود بردند.
به گفته شاهدان عینی مردان مسلح سه مرمی بر سر یلدا شلیک کرده و سپس خواهر او را با زور تفنگ سوار موتر کرده و با خود برده اند.
با این حال گل رحمان پدر دختر کشته شده می‌گوید او هیچ خصومت با کسی نداشته و غریبکار است.
به گفته گل رحمان یلدا دخترش دو سال می‌شد که شامل تیم منتخب بسکتبال بانوان کابل شده بود و پس از سقوط حکومت و آمدن گروه طالبان در خانه بیکار بود.
وی ضمن اینکه خواهان هرچه زودتر رهایی دختر ربوده شده اش از نزد ربایندگان است از طالبان خواسته که قاتلان یلدا را نیز شناسایی و محاکمه کنند.
با این حال جنرال مبین سخنگوی قوماندانی امنیه کابل ضمن تایید این رویداد گفته است که آنان در حال بررسی قتل یلدا و ربودن خواهرش هستند و تا کنون کسی در این مورد شناسایی و بازداشت نشده اند.
این در حالی‌ست که با سقوط حکومت اشرف غنی و آمدن طالبان محدودیت های زیادی علیه خانم ها وضع شده و آنها نمی توانند بیرون از خانه فعالیت داشته باشند و بنا براین قتل های مرموز و ربودن افراد در شهر کابل بیشتر شده است.
شماری از خانم های عضو جامعه مدنی با وجود برگزاری گردهمایی ها و تظاهرات در کابل تا کنون نه تنها که موفق نشده اند که زمینه فعالیت خانم ها در ادارات دولتی، رفتن دختران به دانشگاه های دولتی و مکاتب را فراهم کنند بلکه خود آنان نیز از سوی طالبان سرکوب شده و در برخی از موارد لت و کوب و ربوده شده اند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن